סגור

ואמוס: ארגנטינה מעלה את הריבית ב-9.5% לכמעט 70%

האינפלציה במדינה הדרום-אמריקאית בשיא של 20 שנה, והבנק המרכזי נוקט צעד חריף; זו העלאת הריבית השנייה בתוך שבועיים, והשמינית עד כה השנה

הבנק המרכזי של ארגנטינה העלה את שיעור הריבית במדינה ב-9.5% ל-69.5%, בניסיון להכיל את האינפלציה הגואה. מדובר בהעלאה השנייה בתוך שבועיים (8%), והשמינית עד כה השנה.
המהלך מגיע על רקע נתונים חדשים שמראים שהאינפלציה במדינה הגיעה לשיא של 20 שנה – יותר מ-70%. הנתונים סותרים גם את התקוות ששיא עליות המחירים כבר חלף, לאחר שמידע עדכני השבוע מארצות הברית הראה שהאינפלציה שם האטה מעט (ל-8.5% ביולי). "העלאת שיעור הריבית תעזור להפחית את תחזיות האינפלציה עבור יתר השנה", כך מסר הבנק המרכזי.
שיעור האינפלציה בארגנטינה צפוי לחצות את רף ה-90% עד סוף השנה. בראש סדר העדיפויות של שר הכלכלה הארגנטינאי, סרג'יו מסה, נמצאים השגת שליטה במחירים המאמירים, טיפול ברמות החוב הגבוהות וריסון הוצאות הממשלה של הכלכלה השנייה בגודלה בדרום אמריקה. הוא הבטיח גם שלא יקרא לבנק המרכזי להדפיס עוד כסף השנה כדי לממן את הוצאות הממשלה.
ביולי התפטר מתפקיד שר הכלכלה מרטין גוזמן, אחרי ששימש בתפקיד יותר משנתיים וחצי. ממשיכתו סילבינה בטקיס שרדה בתפקיד רק חודש. מוקדם יותר השנה נמנעה ארגנטינה מחדלות פירעון על הלוואה של קרן המטבע העולמית בסך 44 מיליארד דולר. אך היעדים שעל הממשלה הארגנטינאית לעמוד בהם כדי למלא את תנאי העסקה עדיין מהווים מקור לחשש עבור רבים במדינה. בשבועות האחרונים יצאו מפגינים לרחובות הבירה בואנוס איירס כדי למחות נגד הנשיא אלברטו פרננדז ואופן טיפולו בכלכלה.