סגור
גארי גנסלר Gary Gensler
גארי ג'נסלר, יו"ר ה-SEC (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

יו"ר ה-SEC מזהיר: הבינה המלאכותית מערערת את היציבות הפיננסית

גארי ג'נסלר הזהיר בנאום השבוע מפגיעה בכלכלות העולם בעקבות התפשטות טכנולוגיית הבינה המלאכותית. לדבריו, ממשלות יהיו חייבות לשנות את הרגולציה; "AI עלולה להדגיש את השבריריות הפיננסית כי היא יכולה לגרום לכך ששחקנים יקבלו את אותן החלטות"

גארי ג'נסלר, יו"ר רשות ני"ע האמריקאית (SEC), מאמין שהתפשטות הבינה מלאכותית תחייב ממשלות לשנות את הרגולציות כדי לשמור על היציבות הפיננסית, כך לפי דיווח בבלומברג.
לדבריו, הרגולטורים חייבים להתמודד עם האתגרים החדשים שמציבה הטכנולוגיה המתפתחת, ולכן ברשות שוקלים אם יש צורך באימוץ חוקים חדשים. "AI עלולה להדגיש את השבריריות הפיננסית כי היא יכולה לגרום לכך ששחקנים אינדיבידואליים יקבלו את אותן ההחלטות מכיוון שהם מקבלים את אותם מסרים ממודל בסיס", אמר בנאום ביום שני במועדון העיתונות הארצית בוושינגטון. "יש אמנם צורך לעדכן את ההנחיות לניהול סיכונים, שנכתבו ברובן לפני הגל החדש הזה של מודלים לניתוח מידע, אך זה לא יספיק".
ג'נסלר, שנכנס לתפקידו כראש ה-SEC ב-2021, התייחס כבר מספר פעמים להשפעה של ה-AI על הפיננסים. עם זאת הוא טען כעת כי הנושא הפך דחוף יותר לאור ההתקדמות בעת האחרונה בטכנולוגיה, אותה כינה "הטכנולוגיה הטרנספורמטיבית ביותר של תקופתנו".
ברמת המאקרו ג'נסלר חושב שחברות צריכות להיות מודעות לאופן שבו השימוש שלהן בבינה מלאכותית תפר את חוקי שוק ההון. בין אם היא משמשת לביצוע הונאה פיננסית, ניפוח ההחזרים או כדי למשוך את המשקיעים לעבר מוצרים ספציפיים, ה-SEC תפקח על הכל, כך לפי ג'נסלר.
הוא הדגיש כי חברות ציבוריות צריכות להיזהר במיוחד לא להוליך שולל משקיעים באמצעות הצהרות וחשיפות לגבי הסיכונים וההזדמנויות הטמונות ב-AI. עם זאת, הוסיף כי החוקרים ב-SEC יוכלו להרוויח משימוש מוגבר בבינה מלאכותית בתחומי המעקב, הניתוח והאכיפה.
"מבחינת ה-SEC האתגר פה הוא לקדם שווקים תחרותיים ויעילים לנוכח כוחות דומיננטיים בלב שוקי ההון", אמר. "אני מאמין שעלינו להעריך מקרוב את המצב כדי שנוכל להמשיך ולקדם תחרות, שקיפות וגישה שווה לשווקים".
ברשות מתכוונים גם להתמקד ביועצים פיננסיים וסוחרים, שעשויים למצוא את עצמם בניגוד אינטרסים לאור השימוש ב-AI כדי לכוון לקוחות למוצרים מסוימים. לפיכך ג'נסלר הכריז כי ב-SEC שוקלים חוקים חדשים בנושא. "כשאפשר להתאים ביעילות הצעות למוצרים ומחירים לכל אחד מאתנו, המציעים יוכלו למצוא את הנכונות המקסימלית של כל אדם לשלם מחיר או לרכוש מוצר", אמר.