סגור

לאחר סגירת החנויות בבריטניה, מותגי גאפ יימכרו בממלכה דרך אתר נקסט

מותג האופנה האמריקאי סגר את כל כל 81 החנויות שנותרו לו בבריטניה ובאירלנד. לנקסט הסכם דומה עם מותג לבני הנשים האמריקאי ויקטוריה'ס סיקרט לניהול העסקים שלה בבריטניה

מותג האופנה האמריקאי גאפ יימכר בבריטניה דרך האתר המקוון של רשת הבגדים הבריטית נקסט, זאת לאחר שהכריז בקיץ על סגירת החנויות הפיסיות בממלכה. רשת סקיי דיווחה כי שתי החברות הכריזו על מיזם משותף במסגרתו תנהל נקסט את המכירות המקוונות של גאפ בבריטניה ותמכור את המוצרים בחלק מהחנויות שלה.
המיזם יהיה 51% בבעלות נקסט ו-49% בבעלות גאפ, ואף יאפשר החל מהשנה הבאה לאסוף הזמנות מקוונות מהחנויות. הפלטפורמה של נקסט מאפשרת לה לנהל את הפעילות המקוונת של רשתות אופנה אחרות, כולל תחומי שירות הלקוחות, מערכת התשלומים והלוגיסטיקה.
2 צפייה בגלריה
סוניה סינגל נכ"לית גאפ
סוניה סינגל נכ"לית גאפ
סוניה סינגל, מנכ"לית גאפ
(צילום: בלומברג)
הפלטפורמה גם מאפשרת למותגים לשמור על השליטה היצירתית באתרים שלהם ואף לשמור על כתובת ה-URL הנוכחית שלהם, אך שאר פעילות מנוהלת על ידי מרכזי ההפצה ומרכזי שירות הלקוחות של נקסט. לנקסט הסכם דומה עם מותג לבני הנשים האמריקאי ויקטוריה'ס סיקרט לניהול העסקים שלה בבריטניה.
2 צפייה בגלריה
גאפ אופנה בגדים GAP
גאפ אופנה בגדים GAP
אופנת GAP
(צילום: רויטרס )
לפי גאפ העסקה תאפשר להם לפעול "במודל יעיל יותר" ולהרוויח מהניסיון הדיגיטלי של נקסט, שנהנים מעלייה עקבית במכירות המקוונות. מנהל מותג גלובלי בגאפ מארק ברייטברד אמר כי העסקה תאפשר למותג "לפגוש את הלקוחות שלנו בבריטניה ובאירלנד היכן שהם עושים קניות עכשיו".
מנכ"ל נקסט לורד וולפסון הוסיף: "נקסט נרגשים מכך שהפלטפורמה הדיגיטלית שלנו תתמוך בגאפ בשלב הבא של פיתוח המותג המפורסם שלהם בבריטניה ובאירלנד".
גאפ נוסדה בארה"ב ב-1969 והתרחבה במהירות עד שנות ה-90. היא פתחה את החנות הראשונה שלה בלונדון ב-1987 ועד 2013 היו לה כבר 123 חנויות במדינה. אולם, בשנים האחרונות נרשמה ירידה במכירות בין השאר על רקע המעבר של הלקוחות לקניות מקוונות.
גאפ הכריזה מוקדם יותר השנה כי בכוונתה לסגור את כל 81 החנויות שנותרו לה בבריטניה ובאירלנד, ובכך הצטרפה למותגים ידועים אחרים שסגרו השנה את החנויות שלהם ברחובות הראשיים בבריטניה, ביניהם טופשופ ודבנהמס, ועברו לפעילות מקוונת בלבד.