סגור
UPS מטענים שליחויות
מטוס של UPS (EPA)

השביתה היקרה בהיסטוריה של ארה"ב עומדת לצאת לדרך

לאחר שהשיחות על הסכם עבודה חדש ב-UPS הגיעו למבוי סתום, הודיע ארגון העובדים של חברת המשלוחים כי הוא צפוי להשבית את החברה מראשית אוגוסט. בחברת המחקר אנדרסון אקונומיק חישבו ששביתה של 10 ימים בלבד בחברה תעלה לכלכלה האמריקאית 7.1 מיליארד דולר, מה שיהפוך אותה ליקרה בהיסטוריה האמריקאית

איגוד העובדים ב-UPS הכריז על שביתה החל מ-1 באוגוסט אם לא תושג הסכמה על חוזה חדש, תרחיש שהפך לסביר יותר לאחר שהשיחות הגיעו למבוי סתום. לפי דיווחים ב-CNN השביתה הזו תהיה היקרה ביותר בהיסטוריה האמריקאית, כך לפי הערכות בחברת המחקר אנדרסון אקונומיק גרופ.
בחברה חישבו כי שביתה של עשרה ימים תעלה לכלכלה האמריקאית 7.1 מיליארד דולר, מה שיהפוך אותה לשביתת העבודה היקרה ביותר בהיסטוריה האמריקאית. החישוב הזה מבוסס על ההערכה כי הפגיעה לעסקים ולצרכנים תעמוד על 4.6 מיליארד דולר ותגרום ל"נזק משמעותי ומתמשך לעסקים קטנים, עובדי משקי בית, עצמאיים וקמעונאיים מקוונים ברחבי המדינה".
עלויות נוספות כוללות הפסד מוערך של 816 מיליון דולר ל-UPS, וכן 1.1 מיליארד דולר בהפסד שכר ל-340 אלף העובדים החברים באיגוד. שאר העלויות יגיעו מהכסף שישרפו הספקים של UPS ומהפסד הכנסות ממסים.
מהאיגוד לא התקבלה תגובה להערכות העלויות. בעבר טענו כי אם שביתה זו תצא לדרך היא תהיה באשמת החברה שלא התערבה והסכימה לחבילה הכלכלית שדורשים באיגוד, זאת על אף שההכנסות שלה כמעט והוכפלו בתקופת החוזה הנוכחי הנמשך חמש שנים.
מ-UPS נמסר כי הם לא מגיבים על מחקרים חיצוניים ושהם עדיין מקווים להגיע להסכם עם האיגוד כדי להימנע משביתה. "ההתמקדות שלנו היא במו"מ ולא בספקולציות", מסר דובר החברה גלן זאקארה. "אנחנו נותרנו בטוחים שנגיע להסכם שיטיב עם העובדים, החברה, הלקוחות והאיגוד".
ב-UPS הודיעו אתמול (ו') כי החלו להכשיר את העובדים בארה"ב שאינם חברים באיגוד, כולל מנהלים כדי שיוכלו לעזור להמשיך לפחות חלק מפעילות החברה במקרה של שביתה. ל-UPS יש קרוב ל-100 אלף עובדים בארה"ב שאינם חברים באיגוד, נכון לסוף השנה שעברה. "אף שהתקדמנו ואנחנו קרובים להגעה להסכם, יש לנו אחריות כספקי שירותים חיוניים לנקוט בצעדים כדי לעזור להבטיח שנוכל לספק את החבילות של הלקוחות שלנו אם האיגוד יחליט לשבות", נמסר בהצהרה מהחברה.
בשנה שעברה ניהלו בחברה בממוצע 20.8 מיליון חבילות ביום בארה"ב. להערכתו של סאטיש ג'ינדל נשיא חברת שיפמטריקס המפתחת תוכנה לניהול משלוחים בים, במקרה של שביתה הם יצליחו לנהל רק חלק קטן מהנפח הזה. הוא מניח לפיכךשב-UPS יתמקדו במשלוחים הבינלאומיים.
עד כה חוו ב-UPS שביתה ארצית אחת בלבד. שביתה שנמשכה 16 ימים ב-1997, והובילה להפסקה מוחלטת של הפעילות בארה"ב. באותו הזמן היו לחברה 180 אלף עובדים החברים באיגוד, קצת יותר מחצי מהעובדים המיוצגים שמעסיקה החברה היום. UPS הייתה גם הרבה פחות מרכזית לכלכלה האמריקאית אז מכפי שהיא היום.
השביתה היקרה ביותר עד כה בארה"ב היא השביתה ב-2019 של ג'נרל מוטורס, שנמשכה 6 שבועות ועלתה לכלכלה 4.2 מיליארד דולר.