סגור
ניר בר דעה מנכ"ל ברידג'ווטר Bridgewater
ניר בר דעה, מנכ"ל ברידג'ווטר (צילום: Noam Galai/Getty)

עובד לשעבר בברידג'ווטר: המנכ"ל ניר בר דעה קידם מקורבים ונקט באפליה על רקע גיל ומגדר

לטענתו של העובד שפוטר, האפליה מצד מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם באה לידי ביטוי בכך שהוחלף בידי בת זוגו לשעבר של בר דעה וארוסה לשעבר. בעקבות ההאשמה פתחו בדירקטוריון בחקירה שמצאה כי אין בסיס להאשמות

ניר בר דעה, מנכ"ל קרן הגידור הגדולה בעולם ברוידג'ווטר, הואשם על ידי עובד לשעבר בקידום מקורבים ובאפליה על רקע גיל ומגדר, כך לפי דיווח בבלומברג.
העובד, פול רוס, שימש כמנהל בחברה ופוטר בסבב השינויים המשמעותי הראשון שביצע בר דעה לאחר שהפך למנכ"ל. אולם לטענת רוס, האפליה באה לידי ביטוי בכך שהוא הוחלף בידי בת זוגו לשעבר של בר דעה, ארין מילס וארוסה לשעבר שון מקרי.
בעקבות ההאשמה פתחוו בדירקטוריון חקירה בנושא שנוהלה על ידי פירמת עורכי הדין קלריק גוארון רייזבאום. לפי אנשים המעורים בנושא, החקירה מצאה כי אין בסיס להאשמות של רוס.
לפי טענות החברה, מערכת היחסים בין בר דעה ומילס לא נשמרה בסוד מההנהלה והעובדים. הקשר ביניהם החל ב-2016 כשנה לאחר שבר דעה החל לעבוד בברידג'ווטר. מילס באותה תקופה עבדה בחברה כבר שבע שנים. לדברי המקורבים, מערכת היחסים הסתיימה לפני מספר שנים.
היו"רים המשותפים של ברידג'ווטר, מרגו קוק ומייק מקגאוויק מסרו בהצהרה כי עובד לשעבר טען כי אחת "מהעובדות הטובות ביותר שלנו, בעלת יותר מ-14 שנות ניסיון וביצועים טובים מרוב החברה, קודמה מסיבות שאינן קשורות לכישורים המרובים שלה". לדבריהם, אף שרוס בעצמו שיבח אותה בעבר "כדי לקדם את האינטרסים האישיים שלו, הוא השתמש ברטוריקה פוגענית ביותר נגד האנשים המיומנים ביותר, ובעיקר נשים".
מטעם רוס לא התקבלה תגובה לדיווח.
בברידג'ווטר לא אוסרים על מערכות יחסים בין עובדים, אלא אם אחד יש קשרי ניהול ישירים ביניהם, או כשלאחד מבני הזוג יש השפעה או שליטה על עבודתו של השני, ונוצר ניגוד אינטרסים.
לפי עובדים בחברה בהווה ובעבר, מכיוון שמרבית העובדים הם בשנות ה-20 וה-30 לחייהם ומבלים שעות רבות במשרד בפרבר בקונטיקט, מערכות יחסים רומנטיות הן עניין שכיח למדי. הקשרים הקרובים בין העובדים נבעו גם מסגנון הניהול הייחודי של המייסד, ריי דליו. העקרונות לפיהם ניהל את החברה כללו תרבות של שיח פתוח ומשובים בין העובדים.
מערכת היחסים בין בר דעה ומילס נמשכה כארבע שנים, ובמהלכן שניהם התקדמו בחברה. ב-2019 הוא שימש כראש חטיבת המחקר והמסחר, ואילו מילס (36) מונתה לעמוד בראש חטיבת המחקר במניות. שנתיים לאחר מכן היא הפכה לשותפה, ובר דעה מונה לסמנכ"ל. ב-2022 הוא הפך למנכ"ל משותף, שבע שנים לאחר שהצטרף לחברה. לפי המקורבים, בשל מערכת היחסים ביניהן בר דעה אינו מעורב בהחלטות הנוגעות לשכר או לקידום של מילס.
עוד קודם לכן מילס הייתה מאורסת למקרי, שהצטרף לברידג'ווטר ב-2008. הוא גם שותף ומנהל חטיבת מחקר. הוא נשוי כיום לעובדת אחרת בברידג'ווטר, ששימשה עד לאחרונה כרל"שית של בר דעה. התלונה של רוס נוגעת לארגון מחדש שיזם בר דעה במרץ, במסגרתו פוטרו מאה עובדים שייצגו 8% מכוח האדם. רוס (43) עבד בברידג'ווטר במשך שני עשורים ואף הכיר שם את אשתו. הוא הוחלף על ידי מילס ומאקרי, המשמשים כמנהלים חטיבת המחקר והמסחר – תפקיד בו החזיק בר דעה בעבר.