סגור

בריטניה: מחירי האנרגיה מזנקים - ומיליונים נוספים צפויים לסבול מ"עוני דלק"

היום נכנסה לתוקף החלטת רגולטור האנרגיה בבריטניה לאפשר את העלאת מחירי החשמל והגז ב-54%; התשלום השנתי הממוצע של משק בית עשוי לגדול בעד 900 דולר; החשש: המחירים יעלו שוב באוקטובר

מספר משקי הבית בבריטניה הסובלים מ"עוני דלק" - מונח המתאר מקרים בהם ההוצאה על אנרגיה היא יותר מ-10% מהתקציב - יוכפל ל-5 מיליון; זאת בעקבות החלטת הרגולטור במדינה מפברואר לאפשר את העלאת מחירי החשמל והגז ב-54% החל מהיום. כך לפי מכון המחקר הבריטי Resolution Foundation.


ב-CNBC מציינים כי לפני ההעלאה הנוכחית של מגבלת המחיר, התשלום הממוצע של משק בית על חשמל וגז עמד על כ-1,300 פאונד (כ-1,700 דולר) בשנה; ואולם כעת, התשלום עלול לגדול בעד 900 דולר בשנה.
רגולטור האנרגיה (Ofgem) החל להגביל את שיעור התייקרות החשמל והגז ב-2017, והוא מבצע שני עדכונים בשנה. הקפיצה הנוכחית, בשיעור של 54% כאמור, היא הגבוהה ביותר מאז.
לפי Resolution Foundation, משקי הבית בעשירונים הנמוכים ייפגעו באופן הקשה ביותר - שני העשירונים הנמוכים ביותר יוציאו כ-10% מההכנסות שלהם על חשמל וגז, לעומת 4% בשני העשירונים הגבוהים.

1 צפייה בגלריה
הפגנה ב לונדון בריטניה בפברואר 2022 נגד מחירי האנרגיה הגבוהים מחירי החשמל חשמל גז מחירי הגז יוקר המחיה
הפגנה ב לונדון בריטניה בפברואר 2022 נגד מחירי האנרגיה הגבוהים מחירי החשמל חשמל גז מחירי הגז יוקר המחיה
הפגנה בלונדון נגד מחירי האנרגיה הגובהים, בפברואר
(גטי)
הזינוק במחירי האנרגיה נובע בעיקר מהתייקרות הגז הטבעי בשנה שחלפה - עוד לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה, שעלולה להביא להתייקרות נוספת. האינפלציה בבריטניה עמדה על 6.2% בפברואר, בחישוב שנתי, בעיקר בשל העלייה במחירי האנרגיה.
הממשלה הבריטית הודיעה בפברואר כי תעניק הנחה על חשבונות החשמל החל מאוקטובר - הנחה שתוחזר על ידי הצרכנים בתשלומים חודשיים שייפרסו על פני חמש שנים.
רגולטור האנרגיה יבצע עדכון נוסף של מגבלת המחיר באוקטובר, ובבריטניה חוששים כי בעקבות המלחמה באוקראינה והאי-ודאות שהביאה עמה, המחירים עלולים לנתר ב-40% נוספים ולהזניק את האינפלציה ל-8.7% בחישוב שנתי.