יום הרווקים הסיני יימשך השנה חמישה שבועות
על רקע האטה בצריכה הפרטית, הקמעונאיות הסיניות הגדולות, בהן עליבאבא ו-JD.com, הודיעו על הארכה משמעותית של יום המבצעים המסורתי שמתקיים ב-11 בנובמבר
הקמעונאיות הסיניות הגדולות מאריכות השנה את מבצעי יום הרווקים הסיני לחמישה שבועות, בניסיון למשוך את הצרכנים - על אף ההאטה בצריכה הפרטית בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.
הקמעונאיות הסיניות, ביניהן עליבאבא ו-JD.com מתמודדות גם עם המכסים שהשית דונלד טראמפ, תחרות גוברת מבית, תנאי מזג אוויר קיצוניים, שיעור אבטלה גבוה בקרב צעירים והמשבר המתמשך במגזר הנדל"ן – כולם משפיעים לשלילה על הוצאות הצרכנים.
סינגלס דיי נקבע במקור ל-11 בנובמבר, שכן הוא אורגן בתחילה על ידי סטודנטים לטובת הרווקים שביניהם. בהמשך, האירוע אומץ על ידי עליבאבא והפך לאחד מימי המכירות הגדולים של השנה. לאורך השנים, הוא הוארך גם מעבר ליום אחד, אך השנה פרק הזמן הוא הארוך ביותר ויימשך חמישה שבועות. כך, עליבאבא ערכו אירוע השקה ביום רביעי ובו הכריזו כי ביצעו השקעות "חסרות תקדים" לקידום המכירות. בדומה, המתחרות, Douyin שבבעלות בייטדאנס ו-JD.com החלו במבצעים שבוע קודם, בסיום של חופש לאומי שנמשך שמונה ימים.
בעליבאבא ציינו כי 35 מותגים, ביניהם נייקי, לו'ריאל וחברות מקומיות, מכרו סחורה בשווי 100 מיליון יואן (כ-14 מיליון דולר) כבר בשעה הראשונה של המכירה. מלבד חלוקת סובסידיות וקופונים, בעליבאבא גם הטמיעו כלי AI בחיפוש ובהמלצות, זאת בנוסף למשלוחים מהירים.
ההערכה היא כי מוצרים כמו קוסמטיקה, בגדים ואוכל ארוז ישיגו מכירות טובות השנה, זאת בעוד שתירשם קרוב לוודאי ירידה במכירות של מכשירי חשמל. בשנה שעברה מוצרי חשמל נהנו מסוכסידיות ממשלתיות שהעלו את המכירות, אך הסובסידיות הסתיימו וההערכה היא כי בעקבות זאת המכירות הללו ירדו ב-20% ברבעון הרביעי. "אנשים אולי לא ירכשו מכשירי חשמל השנה, אבל הם ישדרגו את הטלפון שלהם", אמר ג'ייקוב קוק, מייסד חברת השיווק WPIC Marketing + Technologies.































