סגור
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי ב כנס דאבוס ינואר 2024
נשיא ארגנטינה, חאבייר מיליי: "הפוליטיקאים צריכים להיות הראשונים להושיט יד" (צילום: בלומברג)

זעם בארגנטינה: בזמן שהכלכלה בקריסה - הנשיא הטרי הזניק את שכרו ב-48%

האופוזיציה בארגנטינה מאשימה את הנשיא הטרי חאבייר מיליי בסטנדרטים כפולים לאחר ששכרו עלה בחודש שעבר ליותר מ-7,000 דולר, בזמן ששלטונו פועל ליישום צעדי צנע חריפים במדינה. מיליי טען כי זוהי טעות שלא היתה צריכה להיעשות. הנשיאה לשעבר: "תודו שחתמתם, קיבלתם תשלום ונתפסתם"

נשיא ארגנטינה, חאבייר מיליי, הואשם בצביעות לאחר שסידר לעצמו העלאה משמעותית בשכר תוך כדי דחיפה לחבילת צעדי צנע, בשערורייה שמזעזעת את ממשלתו של הפופוליסט הימני. באופוזיציה בארגנטינה תקפו בסוף השבוע את מיליי ושיתפו ברשתות החברתיות פרטים המראים כי הוא העלה את השכר החודשי שלו בחודש שעבר ליותר מ-7,000 דולר – עלייה של 48% מינואר. כך לפי דיווח ב-CNBC.
מיליי אמר בראיון טלוויזיה אתמול (ב'), כי הורה על פיטורי שר העבודה עומר יאסין בשל השערורייה, והודה כי העלאת השכר לו ולבכירי הממשלה בעת הזו היא "טעות שלא היתה צריכה להיעשות". לטענתו, העלאת השכר הופעלה אוטומטית באמצעות צו שעליו חתמה הנשיאה לשעבר כריסטינה פרננדס דה קירשנר לפני 14 שנה. באופוזיציה טענו לעומת זאת, כי בפברואר חתם הנשיא עצמו על צו שאפשר את העלאת השכר.
"זה עתה הודיעו לי שבעקבות צו שנחתם על ידי הנשיאה לשעבר כריסטינה קירשנר ב-2010, אשר קבע שגורמים פוליטיים צריכים תמיד להרוויח יותר מעובדי המינהל הציבורי, ניתנה תוספת אוטומטית לסגל הפוליטי של הממשלה הזו". צייץ מיליי בשבת ב-X (טוויטר לשעבר). "בתקופת משבר כמו הנוכחית שבה החברה הארגנטינאית עושה מאמץ הירואי, הפוליטיקאים צריכים להיות הראשונים להושיט יד", הוסיף.
השערורייה מגיעה זמן קצר לאחר תבוסה של הצעת חוק הרפורמה הכלכלית של מיליי, אם כי מאז חזר הנשיא על כוונתו לדחוף קדימה צעדי צנע מעוררי מחלוקת. מיליי אמר שאין אלטרנטיבה ל"טיפול בהלם" שהוא מציע כדי שהממשלה תצליח להשתלט על המשבר הכלכלי העמוק של ארגנטינה.
כוח הקנייה של הארגנטינאים נפגע על ידי שיעור אינפלציה שנתי של יותר מ-250%, הרמה הגבוהה ביותר מזה למעלה משלושה עשורים. שניים מכל חמישה אזרחים ארגנטינאים חיים כעת בעוני לאחר עשרות שנים של ניהול כלכלי לא נכון. כחלק מהמדיניות שהוא מציע, הבטיח מיליי לבצע דולריזציה של הכלכלה, לבטל את הבנק המרכזי במדינה ולהפריט את מערכת הפנסיה.
ויקטוריה טולוסה פס, מחוקקת ארגנטינאית ששימשה בעבר בקבינט של הנשיא השמאלני אלברטו פרננדס, האשימה את מיליי במוסר כפול. "מיליי משקר לנו עם דגל הצנע", פרסמה טולוסה פס בשבת פוסט במדיה חברתית. הנשיאה לשעבר, פרננדס דה קירשנר, מתחה גם היא ביקורת על מיליי ואמרה שלצו שעליו חתמה ב-2010 אין "שום קשר" עם שערוריית השכר של הממשלה הנוכחית. "תודו שחתמתם, קיבלתם תשלום ונתפסתם", אמרה.