סגור

בעקבות הטבח בבוצ'ה: ארה"ב והאיחוד האירופי מכינים עוד סנקציות נגד רוסיה

לאחר פרסום העדויות על הוצאה להורג של אזרחים בפרבר של קייב, המעצמות שוקלות הטלת עיצומים כלכליים על מגזרים נוספים בכלכלה הרוסית, בהם כרייה ותחבורה

ארה"ב, האיחוד האירופי וגרמניה הודיעו אתמול (א') שיכינו סנקציות נוספות נגד רוסיה, לאחר חשיפת עדויות לפשעי מלחמה באזור קייב. ממשל ביידן דן בהגברת הסנקציות נגד רוסיה בעוד שהולכות ונחשפות ראיות להוצאה להורג של אזרחים בפרבר ליד קייב, הבירה האוקראינית, כך פרסם הוושינגטון פוסט אתמול.


דיווחים על טבח באזרחים בעיירה בוצ'ה הובילו לגינוי בינלאומי מיידי ולטענות לביצוע פשעי מלחמה מצד מנהיגי העולם, וכן הבטחות להסלים את הלחץ הכלכלי שמפעיל המערב נגד רוסיה. פקידים אוקראינים ביקשו פתיחת חקירה על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בנוגע לקברי אחים שהתגלו בבוצ'ה, שהמזכיר הכללי של נאט"ו ינס סטולטנברג כינה "ברוטליות נגד אזרחים שלא ראינו באירופה מזה עשורים".
ממשל ביידן עשוי להטיל סנקציות על מגזרים של הכלכלה הרוסית שלא נפגעו עד כה, כולל מגזר הכרייה, התחבורה, ותחומים נוספים במגזר הפיננסי. יחד עם זאת, העולם ממשיך לקנות נפט וגז רוסיים במיליארדי דולרים, שמהווים צינור חמצן עבור הקרמלין.

1 צפייה בגלריה
שרידי רכבים משוריינים של צבא רוסיה שנהרסו בקרבות בבוצ'ה אוקראינה
שרידי רכבים משוריינים של צבא רוסיה שנהרסו בקרבות בבוצ'ה אוקראינה
שרידי רכבים משוריינים של צבא רוסיה שנהרסו בקרבות בבוצ'ה
(רויטרס)

פקידים הדגישו שהתוכניות הן ראשוניות וטרם התקבלו החלטות לגבי תגובה אפשרית. מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר ל-CNN אתמול שארה"ב ובנות בריתה האירופיות דנות בסנקציות חדשות נגד רוסיה "מדי יום". הוא הדגיש שהצעדים שננקטו עד כה כבר צפויים לגרום לכלכלת רוסיה להתכווץ בעד 10% השנה, וגינה את הברוטליות הרוסית.
אוקראינה לוחצת על ממשל ביידן להקשות על תנועת כלי שיט רוסיים במים הבינלאומיים, לעצור את יצוא האנרגיה שלה ולהטיל סנקציות על הרבה יותר פקידי ממשל ובני ברית של הנשיא פוטין. אירופה עודנה נסמכת מאוד על אנרגיה רוסית, וחסימת האספקה עלולה לפגוע קשות בחלק מכלכלות היבשת.
האיחוד האירופי מתכונן גם הוא להטלת סנקציות נוספות נגד מוסקבהה לאחר הראיות לפשעי מלחמה לאחר נסיגתה של רוסיה מפאתי קייב. צ'רלס מישל, נשיא המועצה האירופית, אמר שסנקציות נוספות נמצאות "בדרך" בתגובה לפעולות רוסיה בבוצ'ה, שנמצאת כ-25 ק"מ צפונית-מערבית לקייב.