סגור

התאגיד ההודי רילאיינס של מוקש אמבאני בוחן רכישת רבלון

בשבוע שעבר הגישה רבלון בקשה להגנה מפני נושים, צ'פטר 11, בשל חוב של 3.3 מיליארד דולר. רילאיינס של אמבאני, מעשירי הודו, פועלת בשנים האחרונות לגוון את עסקיה מעבר לתעשיית הנפט, ולאחרונה דווח שהיא מתכננת לפתוח בשנים הבאות 400 חנויות שימכרו מוצרי קוסמטיקה וטיפוח

התאגיד ההודי רילאיינס אינדסטריז שוקל לרכוש את חברת הקוסמטיקה רבלון, זאת לאחר שרק בשבוע שעבר הגישה החברה בקשה להגנה מפני נושים (צ’פטר 11) בארצות הברית.
פשיטת הרגל של רבלון נבעה מנטל חובות גבוה שהוחמר בשל האינפלציה הגבוהה, שיבושים בשרשראות האספקה ותחרות צמודה בעיקר מצד מותגים מקוונים ושל סלבריטאיות כמו קיילי ג’נר וריהאנה. רילאיינס, שבשליטת מוקש אמבאני מעשירי הודו, פועלת בשנים האחרונות לגוון את העסקים שלה מעבר לתעשיית הנפט.
כך, למשל, היא כבר השיגה דריסת רגל בטלקום ובקמעונאות, כולל על ידי רכישת רשת הצעצועים הבריטית המלי’ס ב־2019. רכישת רבלון תתאים לתוכניות שלה להתרחבות גם בתחום הקוסמטיקה והטיפוח. בחודש שעבר דווח בכלי התקשורת בהודו כי רילאיינס מתכננת לפתוח בשנים הקרובות 400 חנויות שימכרו מוצרי קוסמטיקה וטיפוח.
כחלק מהתוכניות היא תפתח שני סוגים של חנויות קוסמטיקה: רשת אחת שתציע מגוון מותגים ותתבסס על המודל של רשת ספורה שבבעלות ענקית מוצרי היוקרה LVMH, וסוג שני של חנויות שיפנה לקהל הרחב יותר. כמה קניונים בדלהי ובמומבאי אישרו כי רילאיינס פנתה אליהם בחיפוש אחר חנויות להשכרה. רבלון הצליחה להתחמק מפשיטת רגל רק לפני שנתיים, על רקע התפרצות הקורונה. המכירות אמנם התאוששו, אך החברה מתמודדת עם חוב של כ־3.3 מיליארד דולר.