סגור
financial times

הפיצוי לבנקאי שהיה אמור להתמנות למנכ"ל בנק סנטנדר הופחת ב-16 מיליון יורו

אנדראה אורסל האיטלקי היה אמור להתמנות ב-2018 למנכ"ל בנק סנטנדר הספרדי, אולם הבנק החליט לבסוף למשוך את הצעתו, מה ששלח את אורסל לבית המשפט. בחודש שעבר נפסק לו פיצוי ענק של 68 מיליון יורו, אולם כעת זה הופחת על ידי בית משפט במדריד

בית משפט במדריד הפחית ב-16.4 מיליון יורו את הפיצוי שישולם על ידי בנק סנטנדר לאנדראה אורסל, בנקאי הצמרת האיטלקי שהיה אמור להתמנות למנכ"ל הבנק ב-2018, כך מדווח "פייננשל טיימס".
פסק דין מתוקן שניתן היום (ו') חייב את סנטנדר לשלם לאורסל 51.4 מיליון יורו, זאת לעומת פיצוי של 68 מיליון יורו שנפסק לאורסל בחודש שעבר. בפסק הדין המתוקן צוין כי במקום לקבל את כל הסכום במזומן, אורסל יקבל 18.6 מיליון יורו במניות של סנטנדר במשך שבע שנים, על פי תוכניות התמריצים ארוכות הטווח שמפעיל הבנק.
פסק הדין שניתן בחודש שעבר בבית המשפט במדריד עסק בסכסוך ארוך שנים המתנהל בין אורסל, אחד מבנקאי ההשקעות הידועים באירופה, המשמש כיום כמנכ"ל יוניקרדיט והבנק הספרדי סנטנדר.
1 צפייה בגלריה
אנדראה אורסל בנקו סנטנדר
אנדראה אורסל בנקו סנטנדר
אנדראה אורסל, בנקו סנטנדר
(ציחום: גטי אימג'ס)
התביעה, שהוגשה על ידי אורסל, נגעה להחלטת בנק סנטנדר למשוך הצעת עבודה שניתנה לאורסל ב-2018, כאשר ניהל את בנק ההשקעות של UBS.
בפסק הדין המקורי נפסקו לחובתו של בנק סנטנדר 10 מיליון יורו על "נזקים מוסריים ונזקי מוניטין" שנגרמו לאורסל, פיצוי של 5.8 מיליון יורו על שנתיים של משכורות אבודות, מענק חתימה של 17 מיליון יורו ופיצוי של 35 מיליון יורו בגין אובדן תמריצים לטווח ארוך ב-UBS.
אבל עורכי דינו של הבנק טענו שהפיצוי שנפסק לא הביא בחשבון תשלומים שאורסל כבר קיבל מ-UBS, ולכן השופט הפחית את הסכום שנפסק בגין אובדן תמריצים ארוכי טווח מ-35 מיליון יורו ל-18.6 מיליון יורו. פסק הדין המתוקן של השופט דווח לראשונה על ידי רויטרס.
במאי האחרון אורסל הפחית בחצי את תביעתו לפיצוי מסנטנדר, לאחר שבמקור דרש פיצוי של 112 מיליון יורו.
אורסל טען כי ביטול הצעת העבודה שקיבל בספטמבר 2018 מהווה הפרת חוזה. בטיעונים שנדחו בסופו של דבר על ידי בית המשפט טען בנק סנטנדר שההצעה שניתנה לאורסל לא התגבש לכדי חוזה מחייב, על פי החוק הספרדי.
"אנו מברכים על ההבהרה הזו ונחדש את תהליך הערעור בבוא העת", נמסר מבנק סנטנדר ל"פייננשל טיימס".
העיתון לא הצליח להשיג את תגובתו של אורסל לידיעה.