סגור
גואטם אדאני
גואטם אדאני (צילום: REUTERS/ Amit Dave)

דיווחים: מקורבים למשפחת אדאני רכשו במשך שנים מניות של הקבוצה

לפי מסמכים שהגיעו לידי ארגון התחקירים הבינלאומי OCCRP, לקבוצה ההודית הייתה פעילות חשאית במאוריציוס, שנשלטה ככל הנראה על ידי מקורבים לוינוד אדאני, אחיו של בעל השליטה גואטם אדאני, ושימשה כדי להעלות את מחירי המניה של החברות

השווי של עשר החברות הנסחרות של קבוצת אדאני ההודית, הבעלים של נמל חיפה, נפל היום ב-3.3% שהם 4.2 מיליארד דולר לאחר החשיפה בפייננשל טיימס ובגרדיאן של מבני בעלות מפוקפקים שנועדו להסתיר את הזהות של חלק מבעלי המניות הגדולים של הקבוצה והקשרים שלהם למשפחת אדאני.
אחת ההאשמות העיקריות היא שהחברה השקיעה בחשאיות מאות מיליוני דולרים בשוק המניות ההודי ורכשה את המניות שלה עצמה.
לפי הדיווח, מקורבים למשפחת אדאני רכשו בסודיות במשך שנים מניות בחברות של הקבוצה בתקופה שבה היא התחזקה והפכה לאחד התאגידים הגדולים בהודו. בכך למעשה תרמו להערכת השווי הגבוהה של הקונגלומרט. לפי המסמכים שנחשפו, לקבוצה הייתה פעילות מורכבת וחשאית במאוריציוס, שנשלטה ככל הנראה על ידי מקורבים לוינוד אדאני, אחיו של בעל השליטה גואטם אדאני ושימשה כדי להעלות את מחירי המניה של החברות בקבוצה בין השנים 2013 ל-2018.
בקבוצה דחו את הגילויים וטענו כי מדובר ב"האשמות ממוחזרות" ואף רמזו שהדיווחים בכלי התקשורת קשורים לג'ורג' סורוס, זאת מכיוון שהם התבססו על מסמכים שהגיעו לידי ארגון התחקירים הבינלאומי OCCRP שממומן בחלקו על ידי עמותת אופן סוסייטי של המיליארדר ההונגרי.
"הדיווחים הללו בתקשורת נראים כמו ניסיון נוסף מצד אינטרסים הממומנים בידי סורוס ונתמכים על ידי חלקים בתקשורת הזרה להחיות את הטענות חסרות הבסיס של דו"ח הינדנבורג", נמסר בתגובה מקבוצת אדאני.
הדו"ח של הינדנבורג פורסם בינואר וכלל האשמות נגד החברה כולל הטיית מחיר המניה. התגובה של אדאני הובילה גם להופעת ההאשטאג "סורוס תוקף את הודו" (SorosAttacksIndia) בטוויטר.
שווי השוק של עשר חברות הקבוצה נפל משיא של 288 מיליארד דולר בשנה שעברה ל-127 מיליארד דולר בסגירה היום.