סגור
ג'יימי דיימון מנכ"ל ג'יי.פי מורגן
ג'יימי דיימון (צילום: REUTERS/Marco Bello)

ג'יימי דיימון: "העולם בפני התקופה המסוכנת זה עשורים"

מנכ"ל בנק ג'יי.פי מורגן הזהיר מפני השלכות המלחמות בישראל ובאוקראינה; הוא הביע חשש כי קיימת "אי ודאות רבה" בעקבות המתיחות הגיאופוליטית המתגברת והמליץ למשקיעים להתכונן לאינפלציה מתמשכת ושיעורי ריבית גבוהים

ג'יימי דיימון, מנכ"ל בנק ג'יי.פי מורגן, הזהיר כי נראה שהעולם עומד בפני "התקופה המסוכנת ביותר מזה עשורים". זאת בעקבות המלחמות בישראל ובאוקראינה.
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול בארה"ב, אמר את הדברים למשקיעים לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות, וציין כי הוא מודאג מהסיכונים לכלכלה מהמתיחות הגיאופוליטית המתגברת. "החשש שלי הוא שקיימת אי ודאות רבה", אמר.
לדבריו, המלחמות באוקראינה ובישראל עלולות לפגוע במחירי האנרגיה והמזון ובמסחר העולמי, ולפיכך דיימון המליץ למשקיעים להתכונן לתקופה של שיעורי ריבית גבוהים, אינפלציה מתמשכת והשלכות נוספות כתוצאה מהמלחמות. "למלחמה באוקראינה בשילוב עם המתקפה בשבוע שעבר של חמאס על ישראל עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על שוקי האנרגיה והמזון, המסחר העולמי והקשרים הגיאופוליטיים", הסביר. מכאן מסקנתו כי זו עלולה להיות התקופה המסוכנת ביותר מזה עשורים.
החשש מהשלכות המלחמות על הכלכלה העולמית עלו גם בעת חשיפת התוצאות הפיננסיות של סיטיגרופ. "יש הרבה אי ודאות שבסופו של דבר תתומחר", אמר סמנכ"ל הכספים הכספים של הבנק, מארק מייסון.
דיימון גינה בתחילת השבוע את מתקפת החמאס, ואמר לעובדים כי הבנק עומד לצד ישראל. הוא פתח את השיחה ביום שישי עם המשקיעים בהודעה כי הבנק "התעצב מאוד מהמתקפות המחרידות על ישראל ושפיכות הדמים כתוצאה מהן. לטרור ולשנאה אין שום מקום בעולם המתורבת, והלב של כולנו פה, בג'יי.פי מורגן, עם הנפגעים".
הבנק הכניס ברבעון שעבר סכומים גדולים מהצפוי מהריבית על ההפקדות, בעוד הוצאות האשראי היו נמוכות מהתחזיות. הרווח הנקי זינק ב-35% ל-13.15 מיליארד דולר ועמד על 4.33 דולר למניה לעומת צפי ל-3.89 דולר למניה. ההכנסות עמדו על 40.69 מיליארד דולר מול התחזיות ל-39.63 מיליארד דולר.