סגור

חקירה נגד פייסבוק באיחוד האירופי ובבריטניה: "חשש לפגיעה בתחרות בשוק הפרסום"

האיחוד יבחן האם החברה הפרה את הכללים בכך שאספה מידע על מפרסמים, במטרה להתחרות בהם"; בין השאר ייבדק החיבור שבין פייסבוק ל-Marketplace - שירות המכירות והרכישות שלה

הרגולטורים בבריטניה ובאיחוד האירופי פתחו בחקירה נגד פייסבוק בחשד לעבירה על חוקי ההגבלים העסקיים.

רשות השווקים והתחרות הבריטית הודיעה כי היא בוחנת האם פייסבוק עושה שימוש לרעה בכוחה בתחום הרשתות החברתיות ובשוק הפרסום הדיגיטלי.
במקביל, האיחוד הודיע כי הוא פותח בחקירת הגבלים עסקיים נגד פייסבוק, במטרה לבחון האם הפרה את הכללים "באמצעות איסוף מידע ממפרסמים, במטרה להתחרות בהם בשווקים בהם הרשת החברתית פעילה, בהם מודעות מכירה ורכישה".
החקירה תנסה לקבוע גם האם החיבור בין פלטפורמת הרשת החברתית המרכזית של פייסבוק והמרקטפלייס (Marketplace) – שירות המכירה והרכישה של החברה – מפר את חוקי התחרות של האיחוד האירופי.

1 צפייה בגלריה
אפליקציית פייסבוק
אפליקציית פייסבוק
אפליקציית פייסבוק
(צילום: שאטרסטוק )

מרגרט וסטגר, סגנית נשיאת הנציבות, מסרה כי באיחוד מתכוונים לבדוק האם המידע שבו משתמשת פייסבוק מעניק לה יתרון לא הוגן.
לדבריה, "כ-3 מיליארד איש משתמשים בפייסבוק בכל חודש, וכ-7 מיליון חברות מפרסמות בה. פייסבוק אוספת כמויות עצומות של נתונים על הפעילויות של המשתמשים ברשת החברתית ומעבר לה, וזה מאפשר לה לכוון במיוחד לקבוצות צרכנות ספציפיות", מסרה. "אנחנו נבחן את הפרטים כדי לקבוע האם המידע הזה מעניק לפייסבוק יתרון תחרותי לא הוגן, בייחוד בסקטור המודעות המקוון, בו אנשים רוכשים ומוכרים מוצרים בכל יום, ובו פייסבוק גם מתחרה בחברות מהן היא אוספת מידע. בכלכלה הדיגיטלית של היום, אסור שהמידע ישמש בדרכים שמשבשות את התחרות".