סגור
סם בנקמן פריד סם בנקמן-פריד בבית משפט
סם בנקמן-פריד מגיע לבית המשפט, היום (צילום: Stephanie Keith / Bloomberg)

קריסת FTX: בנקמן-פריד כופר באישומים נגדו

המייסד של בורסת הקריפטו שקרסה מואשם בין השאר בהונאת משקיעים והלבנת הון; בדיון מקדים שנערך היום בבית משפט בניו יורק הוא טען כי אינו אשם

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX שקרסה, המואשם בארה"ב, בין השאר, בהונאת משקיעים ובהלבנת הון, כפר היום באשמה.
בנקמן-פריד, שמיזם הקריפטו שלו הפך אותו למיליארדר לפני שקרס ברעש עצום לפני כחודשיים ושלח גלי הדף לכל תחום המטבעות הדיגיטליים, הגיע לבית המשפט הפדרלי בניו יורק במכונית שחורה, והתקבל על ידי עשרות צלמים ועיתונאים. בדיון המקדים שנערך היום אמר עורך דינו כי בנקמן-פריד "כופר בכל האישומים שהוגשו נגדו".
קודם לכן אישר בית המשפט את בקשת עורכי דינו של בנקמן-פריד לאסור על פרסום שמותיהם של שני נותני הערבות של מייסד FTX. לדברי עורכי הדין, הנראות הגבוהה של המשפט כבר העמידה את הוריו של בנקמן-פריד בפני סיכון ממשי, ואין סיבה שנותני הערבות יעמדו בפני אותם סיכונים.
בנקמן-פריד הוסגר לארה"ב מאיי הבהאמה בדצמבר האחרון, ושוחרר למעצר בית אצל הוריו בקליפורניה בערבות של 250 מיליון דולר.
התובעים הפדרלים הודיעו היום על הקמת צוות שינסה לאתר נכסים שהיו שייכים לקורבנות ההונאה. התובע הכללי של ארה"ב טען כי בנקמן-פריד השתמש ב-8 מיליארד דולר מכספי הלקוחות כדי לרכוש נדל"ן, וכן העביר מיליוני דולרים כתרומות לפוליטיקאים.
התביעה הפדרלית הוגשה במהירות רבה בין השאר בזכות שיתוף פעולה מצד שני בכירים לשעבר ב-FTX: קרולין אליסון, המנכ"לית לשעבר של אלמידה ריסרץ' – זרוע המסחר שהוקמה על ידי בנקמן-פריד; וגארי וונג, שייסד את FTX יחד עם בנקמן-פריד. השניים הודו בדצמבר באישומים "הנוגעים לתפקיד שלהם בהונאה שהובילה לקריסת FTX".