סגור
פריז גרנד פאלה מגדל אייפל
פריז. אירופה לא מצליחה לרסן את האינפלציה (צילום: שאטרסטוק)

צרות באירופה: האינפלציה כבר על 10.7%, האטה חדה בצמיחה

מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז הקמת גוש היורו. התחזיות היו מתונות יותר ועמדו על קצב עליית מחירים של 10.2% באוקטובר. מעל כולן בלטה איטליה עם זינוק של 12.8% בחישוב שנתי. במקביל פורסם כי התמ"ג בגוש היורו התרחב ב-0.2% באוקטובר

האינפלציה בגוש היורו קפצה באוקטובר ל-10.7% בקצב שנתי, הרמה הגבוהה ביותר מאז ייסוד האיחוד האירופי.
ביום חמישי אישרו בבנק האירופי המרכזי כי מתוכננות העלאות ריבית נוספות בחודשים הקרובים, וזאת בניסיון לבלום את עליות המחירים. לפי הצהרה שפרסמו בבנק ההערכה היא כי "שיעורי הריבית ימשיכו לעלות, וזאת כדי להבטיח הירידה המבוקרת של האינפלציה ליעד 2%". בבנק העלו בשבוע שעבר את הריבית ב-75 נקודות הבסיס, זו הפעם השנייה ברציפות. נשיאת הבנק כריסטין לגארד אף הודתה כי הסבירות למיתון בגוש היורו התחזקה.
לפי נתונים נוספים שפורסמו היום, התמ"ג בגוש היורו התרחב ב-0.2% באוקטובר, זאת לאחר שברבעון השני של השנה התרחבה כלכלת האזור ב-0.8%.
הנתון גבוה מהותית מהתחזיות שעמדו על 10.2% ולאחר שבספטמבר נרשמה באיחוד אינפלציה של 9.9%. בחישוב חודשי עלה המדד ב-1.5%, לאחר עלייה של 1.2% בספטמבר.
מדד הליבה של עליית המחירים (ללא אנרגיה ומזון) קפץ באוקטובר ב-5% בחישוב שנתי, מול תחזות לעלייה של 4.8%, בהמשך לנתון של 4.8% בספטמבר.
מתוך מדינות האיחוד, האינפלציה באיטליה עמדה באוקטובר על 12.8% בחישוב שנתי, בגרמניה על 11.6% ובצרפת על 7.1%.