סגור
טיפוס על הר פוג'י יפן
טיפוס על הר פוג'י יפן (צילום: jrailpass)

כבר לא בחינם: הצפיפות בהר פוג'י מעיקה על היפנים שיתחילו לגבות דמי כניסה

החל מחודש יולי ייגבו דמי כניסה להר פוג'י בסך של 13 דולר וייאסר טיפוס בין 16:00 ל-02:00. הסיבה? בין יולי וספטמבר אשתקד טיילו במקום יותר מ-220 אלף אנשים, שהשאירו אחריהם כמויות גדולות של זבל. גם קריאות החילוץ למשטרה הולכות ומתגברות

ביפן מנסים לצמצם את מספר האנשים המטפסים על הר פוג'י ולשם כך החליטו לגבות דמי כניסה של 13 דולר, כך לפי דיווח ב-BBC.
בשנה שעברה בין יולי וספטמבר טיפסו על ההר המפורסם יותר מ-220 אלף אנשים. אך הצפיפות במסלולים והעלייה בפציעות של מטפסים ובפסולת שהם משאירים אחריהם גרמה לרשויות לפעול להפחתת המספרים. לפיכך, השנה יורשו 4,000 אלף מטיילים ביום לטפס בשביל יושידה. מדובר על המסלול שנגיש מטוקיו והמועדף על 60% מהמטפסים.

1 צפייה בגלריה
מטספים על הר פוג'י יפן
מטספים על הר פוג'י יפן
מטספים על הר פוג'י
(צילום: AFP)

הגבלות נוספות יאסרו על טיפוס בין השעה 16:00 ו-02:00, זאת כחלק מהמאמצים לבלום את התופעה שבה אנשים מנסים לטפס על ההר בגובה 3,776 מטרים בלי הפסקות.
ההחלטות התקבלו בין השאר לאחר שבשנה שעברה קיבלה משטרת מחוז שיזואוקה 61 שיחות לחילוצים, כשמרביתם היו עבור מטפסים שסבלו ממחלת גובה, היפותרמיה או שפשוט לא היו מצוידים כמו שצריך לטפס על ההר. בנוסף, ברשויות התלוננו גם על הזבל הרב שעליהם לאסוף לאחר שהמטפסים מסיימים.
הכללים החדשים אושרו השבוע על ידי הממשלה המקומית ביאמאנשי וייכנסו לתוקף ב-1 ביולי. "לאחר שהגבלות הקורונה הוסרו התחלנו לראות יותר ויותר אנשים", אמר בכיר ברשות המקומית לסוכנות החדשות AFP. "אנחנו רוצים שהם יתלבשו בהתאם למזג האוויר בהר ויגיעו מוכנים ומצויידים".
בכך מצטרף הר פוג'י לשורה של אתרים תיירותיים נוספים ברחבי העולם, שפועלים בשנים האחרונות להוריד את מספר התיירים. כך למשל, בוונציה אישרו בשנה שעברה גביית תשלום כניסה של 5 יורו למבקרים הבאים ליום אחד.