סגור

"ביידן אישר לשלוח בימים הקרובים אלפי חיילים למזרח אירופה"

CNN: ביידן אישר לתגבר בימים הקרובים את הכוחות במזרח אירופה, לאור המתיחות בגבול אוקראינה-רוסיה. וול סטריט ג'ורנל על תגבור הכוחות ביבשת: 2,000 חיילים יגיעו מארה"ב לפולין ולגרמניה, עוד 1,000 יעברו מגרמניה לרומניה

גורמים אמריקאים אמרו לרשת CNN שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר רשמית לתגבר את הכוחות האמריקאיים במזרח אירופה, לאור המתיחות בגבול רוסיה ואוקראינה והחשש ממלחמה.
לפי CNN הפנטגון צפוי להודיע על המהלך בשעות הקרובות, והחיילים יגיעו למזרח אירופה "בימים הקרובים". הגורמים אמרו שתגבור הכוחות נועד להביע תמיכה בבעלות הברית של ארה"ב בנאט"ו.
במקביל לדיווח של CNN דיווח אחר הצהריים העיתון וול סטריט ג'ורנל שביידן הורה לשלוח יותר מ-3,000 חיילים אמריקאים כדי לתגבר את בעלות הברית של ארה"ב ביבשת. לפי העיתון כ-2,000 חיילים יגיעו מארה"ב לפולין ולגרמניה, וכ-1,000 חיילים אמריקאים שמוצבים בגרמניה יעברו לרומניה. הפנטגון ציין בשבוע שעבר שעשויה להיות הצבה מחדש של חלק מהכוחות באירופה.
בחודש שעבר הודיע הפנטגון כי לאור המתיחות במזרח אירופה והחשש מפלישה רוסית לאוקראינה כ-8,500 חיילים אמריקאים נמצאים בכוננות מוגברת, למקרה שיישלחו בהתראה קצרה לאזור. ארה"ב ונאט"ו הבהירו שהחיילים שלהן לא ייכנסו לאוקראינה, שאינה חברה בברית הצבאית.
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אתמול שארה"ב ובעלות בריתה בנאט"ו התעלמו מהדרישות הביטחוניות המרכזיות של ארצו, שאותן היא הציבה כתנאי להפגת המתיחות בגבול אוקראינה - הפסקת ההתרחבות של כוחות נאט"ו במזרח אירופה, התחייבות לא לצרף את אוקראינה לברית הצבאית ודרישה שכוחות נאט"ו יפסיקו להציב מערכות נשק סמוך לגבול הרוסי.

1 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במסיבת עיתונאים אחרי הפגישה עם נשיא ארה"ב ביידן
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במסיבת עיתונאים אחרי הפגישה עם נשיא ארה"ב ביידן
פוטין. לדבריו התעלמו מהדרישות הביטחוניות של ארצו
(צילום: איי פי)

בשבוע שעבר הגישו ארה"ב ונאט"ו לרוסיה את "מסמך התשובות" לדרישות הביטחוניות שלה, ולאחר מכן אמרו במוסקבה שהתביעות המרכזיות לא נענו - ושהדבר לא משאיר מקום לאופטימיות. פוטין טען אתמול שארה"ב מנסה "לגרור" את רוסיה למלחמה - כדי שתוכל להטיל עליה סנקציות. לדבריו וושינגטון משתמשת בקייב בתור אמצעי להשגת המטרה הזאת. "נראה לי שארה"ב לא מודאגת במיוחד מביטחונה של אוקראינה. המטרה המרכזית שלה היא לבלום את ההתפתחות של רוסיה, ובמובן הזה אוקראינה היא בסך הכול כלי להשגת המטרה הזאת", הוא אמר.
רוסיה רואה בנאט"ו את האיום הצבאי הגדול ביותר עליה, ומזהירה שלהצטרפות של אוקראינה לנאט"ו יהיו השלכות קשות. פוטין טען אתמול שמשגרי טילים של נאט"ו, שמוצבים בבסיסים ברומניה ובפולין (שתיהן חברות בברית הצבאית), מהווים איום על רוסיה. אתר בלומברג דיווח אמש שארה"ב הציעה לרוסיה למסור מידע שיוכיח לה שבבסיסי נאט"ו ברומניה ובפולין אין טילי טומהוק – בתנאי שהקרמלין ימסור מידע דומה על בסיסים רוסיים מסוימים.