סגור

נטפליקס העלתה את "סיינפלד" לרשת, ו"ידה ידה ידה" - המעריצים זועמים

לפי דיווח ב"רולינג סטון", המרת הסדרה בת ה-30 לפורמט רחב גרמה לכך שקטעים רבים פשוט נמחקו, ובדיחות רבות נעלמו. שני משתמשי טוויטר הדגימו את הבעיה בפרק בשם The Pothole

"סיינפלד", תוכנית הטלוויזיה המצליחה משנות ה-90, הגיעה סוף-סוף לנטפליקס, לאחר שש שנים בשירות הסטרימינג הולו.
מכיוון שהתוכנית היא כבר בת כמעט 30 וצולמה לפני ימי ה-HD, היא הוצגה בפורמט של 4:3 על מסכי הטלוויזיה ובדי.וי.די. אולם בנטפליקס הרחיבו את הפורמט ל-16:9 כך שיתאים למסכים הגדולים הקיימים כיום.
הבעיה היא שבעקבות זאת חלק מהבדיחות הוויזואליות פשוט נמחקו, כך דיווחו במגזין "רולינג סטון".

שני משתמשי טוויטר הדגימו את הבעיה בפרק בשם The Pothole. זה הפרק שבו סיינפלד וג'ורג' מנסים למצוא את המפתחות של ג'ורג' שנפלו לחור בכביש שכבר נסתם מחדש. יש סצנה שבה ג'ורג' צועק בהיסטריה על החור, אבל בגלל ההרחבה של נטפליקס החור נעלם לגמרי מהתמונה. הפורמט הרחב ככל הנראה הוביל להיעלמותן של בדיחות נוספות ב-180 פרקי הסדרה.
כך למשל אוסף נעלי הספורט המפורסם של סיינפלד לא זוכה לכבוד הראוי, ובחלק מהמקרים הנעליים בכלל לא מוצגות. בכל מקרה, זו צפויה להיות חוויה מעט משונה לכל מי שרגיל לאופן שבו הסדרה נראתה במקור. זו לא בדיוק בעיה חדשה. "סיינפלד" בפורמט החדש כבר שודרה במשך שנים בערוצי טלוויזיה שונים ואפילו בהולו.

2 צפייה בגלריה
צוות סיינפלד NBC נטפליקס
צוות סיינפלד NBC נטפליקס
סיינפלד
(צילום: NBC)

אולם בהתחשב בפופולריות העצומה של נטפליקס, הסדרה זוכה להמון תשומת לב כעת, כולל בפרסומת של סיינפלד בדמות לגו בדירה שלו, יחד עם כוכב הסדרה "שובר שורות" בריאן קרנסטון, שגילם בסדרה את דמותו של רופא השיניים טים ווטלי. כך שצופים חדשים רבים הצטרפו, כאלה שלא הספיקו לראות את הסדרה בפורמט הישן.
שערורייה דומה התפרצה ב-2019 כשכל העונות של "משפחת סימפסון" עלו לשירות הסטרימינג של דיסני. בעקבות תלונות מרובות על בדיחות שנעלמו, דיסני בסופו של דבר שידרה את הסדרה בפורמט המקורי שלה, 4:3. עכשיו רק צריך לחכות ולראות אם בנטפליקס יעשו את אותו הדבר עם "סיינפלד".

2 צפייה בגלריה
סיינפלד סדרת טלוויזיה מסעדה ההתערבות
סיינפלד סדרת טלוויזיה מסעדה ההתערבות
סיינפלד
(צילום: NBC)