סגור

הבנקים זומנו לפגישת חירום: סין חוששת מהתקדים הרוסי ונערכת להגן על נכסיה מסנקציות

הרגולטורים הסינים קיימו פגישת חירום עם בנקים מקומיים וזרים כדי לדון כיצד יוכלו להגן על נכסי המדינה מחוץ לסין במקרה שיוטלו עליהם סנקציות דומות לאלו שהוטלו על רוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה. בעוד שממשלו של הנשיא שי ג'ינפינג תומך בפוטין, בנקים וחברות סיניות עדיין נזהרים מלבצע עסקאות עם גופים רוסיים

הרגולטורים הסינים קיימו פגישת חירום עם בנקים מקומיים וזרים כדי לדון כיצד יוכלו להגן על נכסי המדינה מחוץ לסין במקרה שיוטלו עליהם סנקציות דומות לאלו שהוטלו על רוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה. כך מדווח "פייננשל טיימס", שמסתמך על מקורות יודעי דבר.


העיתון מדווח כי גורמים רשמיים בסין חוששים שצעדים כאלה עלולים להינקט נגד בייג'ינג במקרה של סכסוך צבאי אזורי או משבר אחר. בעוד שממשלו של הנשיא שי ג'ינפינג תומך בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בנקים וחברות סיניות עדיין נזהרים מלבצע עסקאות עם גופים רוסיים, שעלולות לגרור סנקציות אמריקאיות.
2 צפייה בגלריה
נשיא סין שי ג'ינפינג עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא סין שי ג'ינפינג עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא סין שי ג'ינפינג עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
(צילום: AP)
המקורות מסרו כי בפגישת החירום הפנימית, שהתקיימה ב־22 באפריל, נכחו פקידים מהבנק המרכזי וממשרד האוצר של סין, כמו גם בכירים מעשרות מוסדות פיננסיים מקומיים ובינלאומיים, בהם HSBC. בכיר במשרד האוצר הסיני פתח את הפגישה באומרו שממשל שי נכנס לכוננות לאחר שהתבררה היכולת של ארה"ב ובעלות בריתה להקפיא את הנכסים הדולריים של הבנק המרכזי הרוסי. אף שהמשתתפים לא התייחסו לתרחישים ספציפיים, ברור כי פעולה העשויה לגרור סנקציות היא פלישה סינית לטייוואן.
"אם סין תתקוף את טייוואן, הניתוק בין הכלכלה הסינית לכלכלות המערביות יהיה חמור בהרבה מהניתוק מרוסיה, וזאת כי טביעת הרגל הכלכלית של סין נמצאת בכל חלקי העולם", אמר אחד הגורמים שתודרכו על הפגישה.
אנדרו קולייר, מנכ"ל חברת המחקר הכלכלי אוריינט קפיטל ריסרץ' בהונג קונג, אמר שדאגתה של ממשלת סין מוצדקת "מכיוון שיש לה מעט מאוד חלופות, וההשלכות של הסנקציות האמריקאיות הן הרות אסון".
רגולטורים בכירים שאלו בנקאים שנכחו בפגישה מה ניתן לעשות כדי להגן על נכסי המדינה בחו"ל, ובמיוחד על רזרבות החוץ שלה בהיקף של 3.2 טריליון דולר. האחזקות הדולריות העצומות של סין כוללות מגוון השקעות, מטריליון דולר באג"ח של משרד האוצר האמריקאי ועד למשרדים בניו יורק. כך למשל, חברת הביטוח הממשלתית דג'יה מחזיקה במלון וולדורף אסטוריה בניו יורק.
"איש מהנוכחים לא הצליח לחשוב על פתרון טוב לבעיה", אמר גורם שתודרך על תוכן הפגישה. "מערכת הבנקאות של סין אינה ערוכה להקפאה אמריקאית של נכסיה הדולריים או להחרגה ממערכת סוויפט כפי שנעשה במקרה של רוסיה", הוסיף.