סגור
מונית אובר ניו יורק Uber
מונית אובר בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)

ממשל טראמפ תובע את אובר: "חייבה לקוחות על שירות המנויים ללא הסכמתם"

רשות הסחר האמריקאית טוענת כי חברת ההסעות והמשלוחים הפרה תקנות הנוגעות לסחר הוגן; בין השאר, הקשתה על המשתמשים לבטל את המנוי לשירות "אובר וואן" המציע הטבות שונות תמורת תשלום חודשי

רשות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) הגישה היום תביעה נגד אובר, בטענה כי חברת ההסעות והמשלוחים נקטה בפרקטיקות חיוב וביטול מטעות בשירות המנויים שלה.
הרשות טוענת כי אובר הפרה תקנות הנוגעות לסחר הוגן ואת חקיקת "השבת האמון לקונים המקוונים" (Restore Online Shoppers’ Confidence Act).
לפי הטענות, אובר מסרה ללקוחות מידע מטעה לגבי שירות המנויים "אובר וואן" (Uber One) – וכן סיבכה במכוון את האפשרות לביטול המנוי – באופן שיקשה על המשתמשים לעשות זאת. כמו כן, נטען, היא חייבה לקוחות עבור השירות ללא הסכמתם.
"אמריקאים עייפים מלהירשם למנויים לא רצויים שנראים בלתי אפשריים לביטול", מסר יו"ר ה-FTC אנדרו פרגוסון. "הרשות, תחת ההנגה של טראמפ וסגנו ואנס, נלחמת בחזרה בשם העם האמריקאי".
שירות אובר וואן שהושק ב-2021, עולה 9.99 דולר לחודש או 96 דולר לשנה ומציע הטבות כמו משלוחים ללא עמלה והנחות על הזמנות נסיעה, משלוחים ואיסוף עצמי.
מדובר בצעד הרראשון שנוקטת ה-FTC נגד חברת הייטק גדולה מאז שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ חזר לבית הלבן בינואר; הרשות מנהלת כמה תיקים, בין השאר נגד גוגל, אמזון ומטא - חלקם החלו בקדנציה של הנשיא הקודם ג'ו ביידן. ה-FTC נקטה צעדים אגרסיביים בקדנציה הראשונה של טראמפ, בעיקר נגד מטא.