סגור

עדי טטרקו מ-Houzz – בין מאה היזמיות העשירות בארצות הברית

דורגה במקום ה-72 בדירוג שמפרסם מגזין "פורבס", עם הון מוערך של 455 מיליון דולר. במקום הראשון ברשימה - זו השנה הרביעית ברציפות - דורגה דיאן הנדריקס, שהקימה ביחד עם בעלה המנוח את חברת אספקת הציוד לגג ABC. הרשימה כוללת מספר שיא של 26 נשים מיליארדריות. השווי המצרפי של הנשים המרכיבות אותה עומד על 118 מיליארד דולר, עלייה של 31% מהשנה שעברה

עדי טטרקו, שהקימה ביחד עם בעלה אלון כהן את אתר עיצוב הפנים Houzz, דורגה במקום ה-72 בדירוג היזמיות העשירות בארצות הברית שמפרסם מגזין "פורבס", עם הון מוערך של 455 מיליון דולר. במגזין ציינו כי החברה, שפיטרה בתחילת המגפה 155 עובדים, הצליחה להתאושש מאז הודות לביקוש הגבוה לשיפוצים ולעיצוב חללים חיצוניים לאחר הסגרים.

5 צפייה בגלריה
דיאן הנדריקס יזמית ABC
דיאן הנדריקס יזמית ABC
דיאן הנדריקס. מקום 1
(צילום: גטי אימג'ס)
במקום הראשון ברשימה דורגה דיאן הנדריקס, שהקימה ביחד עם בעלה המנוח את חברת אספקת הציוד לגג ABC. הנדריקס מחזיקה במקום הראשון כבר ארבע שנים רצופות, זאת לאחר שהונה עלה לסכום מוערך של 11 מיליארד דולר, שהפכו אותה גם לאישה הראשונה בארצות הברית עם הון של מעל 10 מיליארד דולר שהרוויחה בעצמה.
5 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 29.3.18 עדי טטרקו מייסדת אתר האוז houzz
מוסף שבועי 29.3.18 עדי טטרקו מייסדת אתר האוז houzz
עדי טטרקו
(צילום: Carla Duharte Razura)
רשימת מאה הנשים העשירות, המתפרסמת זו השנה השביעית, כוללת השנה מספר שיא של 26 נשים מיליארדריות, הודות למספר מצטרפות חדשות למועדון ה-10 ספרות - ובהן הזמרת ריהאנה עם הון של 1.7 מיליארד דולר, שדורגה במקום ה-16 בעיקר בזכות מותג האיפור שלה; ויטני וולף הרד, המייסדת של אפליקציית ההיכרויות באמבל, שהונפקה השנה והעלתה את הונה ל-1.3 מיליארד דולר, שהעניקו לה את המקום ה-21 ברשימה; וקים קרדשיאן, שהונה זינק ל-1.2 מיליארד דולר ביחד עם השווי של מותג המחטבים שלה, סקימס. היא דורגה במקום ה-24.
5 צפייה בגלריה
ריהאנה Rihanna 2019
ריהאנה Rihanna 2019
ריהאנה. מקום 16
(צילום: AP)
הרשימה המלאה של מאה היזמיות העשירות ביותר בארצות הברית כוללת גם 15 מצטרפות חדשות - המוכרת ביותר בהן היא דולי פרטון, שניפחה את ההון שלה מקטלוג המוזיקה עם השקעה נבונה בפארק השעשועים דוליווד בטנסי. הונה עומד כעת על 350 מיליון דולר, לפי החישובים של "פורבס". פנים מוכרות נוספות כוללות את הדוגמנית סינדי קרופורד עם הון של 250 מיליון דולר, שסוגרת את הרשימה במקום המאה הודות להצלחה של מותג מוצרי העור שלה, מינינגפול ביוטי, וכן את אינדירה נואי, שאמנם פרשה מתפקידה כמנכ"לית פפסיקו ב-2019, אך ממשיכה להרוויח ממניות שהוענקו לה במהלך 12 שנותיה בראש ענקית המשקאות, כך שהונה מוערך כעת ב-290 מיליון דולר.
5 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 10.12.20 דולי פרטון
מוסף שבועי 10.12.20 דולי פרטון
דולי פרטון
(צילום: NETFLIX)
שני שלישים מהרשימה הם נשים שהקימו לבד או בשיתוף חברות, כמו רייצ'ל קרלסון, שהקימה את חברת החינוך המקוונת גילד אדיוקיישן ומדורגת במקום ה-61. כמו כן 26 מתוכן הן מנכ"ליות, ובהן צפרא כץ, מנכ"לית אורקל, עם הון של 1.6 מיליארד דולר, המדורגת במקום ה-18. מלבדן יש גם לא מעט זמרות, כמו מדונה (550 מיליון דולר), טיילור סוויפט, סלין דיון וברברה סטרייסנד (415 מיליון דולר). ריס וית'רספון, שמכרה את חברת המדיה שלה הלו סאנשיין, שווה כעת 400 מיליון דולר בשל כך, אך העסקה יצאה לפועל לאחר סגירת הרשימה.
5 צפייה בגלריה
ריס ווית'רספון וויתרספון הלו סאנשיין
ריס ווית'רספון וויתרספון הלו סאנשיין
ריס וית'רספון
(צילום: גטי )
השווי המצרפי של מאה הנשים ברשימה עומד על 118 מיליארד דולר, עלייה של 31% מהשנה שעברה. האישה הצעירה ביותר ברשימה היא קיילי ג'נר, שאמנם נשלל ממנה תואר המיליארדרית, אך הון של 620 מיליון דולר העניק לה את המקום ה-51. המבוגרת ביותר היא אליס שוורץ, בת ה-95.