סגור

בפעם השלישית בחודש: רוסיה חותכת את הריבית, הפעם ב-3%

זו הורדת הריבית השלישית מאז הועלתה מ-9.5% ל-20% זמן קצר לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה בסוף פברואר; לדברי הבנק, "הנתונים מהשבוע האחרון מצביעים על האטה משמעותית בקצב עליית המחירים"

הבנק המרכזי ברוסיה הוריד היום (ה') את שיעור הריבית מ-14% ל-11% על רקע "האטה באינפלציה" והתאוששות הרובל.
זו הורדת הריבית השלישית ברציפות ברוסיה בתוך קצת יותר מחודש, לאחר שהועלתה מ-9.5% ל-20% בעקבות הפלישה לאוקראינה בסוף פברואר והסנקציות שהוטלו על המדינה. במקביל הבנק המרכזי ברוסיה הטיל מגבלות שונות, בין השאר על משיכת מט"ח מבנקים במדינה.
לפי הודעת הבנק המרכזי, "הנתונים מהשבוע האחרון מצביעים על האטה משמעותית בקצב עליית המחירים. הלחצים האינפלציוניים פחתו, לצד השינויים בשער הרובל, ונרשמה ירידה בציפיות האינפלציוניות של משקי הבית והעסקים".

1 צפייה בגלריה
בניין הבנק המרכזי של רוסיה ב מוסקבה
בניין הבנק המרכזי של רוסיה ב מוסקבה
בניין הבנק המרכזי של רוסיה במוסקבה
(גטי)
עוד נמסר כי "באפריל, שיעור האינפלציה השנתי הגיע ל-17.8%, אולם לפי הערכות מ-20 במאי, שיעור האינפלציה ירד ל-17.5% - ירידה חדה יותר מהתחזית".
הרובל, שרשם שפל של 130 רובל לדולר לאחר הפלישה לאוקראינה, התאושש בעקבות צעדי הבנק המרכזי - והשבוע כבר נגע ברמה של 53 רובל לדולר.
הבנק ציין עוד כי "התנאים החיצוניים לכלכלה הרוסית ממשיכים להיות מאתגרים, ומצרים באופן משמעותי את הפעילות הכלכלית. עם זאת הסיכונים ליציבות הפיננסית ירדו, והדבר מאפשר להקל חלק מהגבלות ההון".
לפי תחזית הבנק, שיעור האינפלציה יירד ל-5%-7% ב-2023, ויחזור לרמה של 4% ב-2024.