סגור

ארה"ב צפויה להכריז: סין לא עומדת בתנאי הסכם הסחר

נציבת הסחר קתרין טאי צפויה להודיע מחרתיים כי סין לא רכשה סחורות אמריקאיות בהיקף של 200 מיליארד דולר במשך שנתיים כפי שהתחייבה בהסכם שנחתם מול הנשיא הקודם, דונלד טראמפ; הנציבות שוקלת צעדי ענישה נגד הסינים

נציבת הסחר של ארה"ב, קתרין טאי ( Katherine Tai), תודיע מחרתיים (ב') כי סין אינה עומדת בהתחייבויותיה לשלב הראשון בהסכם הסחר בין המדינות שהושג תחת ממשלו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, כך מסרו גורמים המעורבים בעניין ל-CNBC.


על פי ההסכם, סין הייתה אמורה לרכוש סחורות אמריקאיות בהיקף נוסף של 200 מיליארד דולר במשך תקופה של שנתיים, אך לא עמדה בהתחייבות זו, אמרו גורמים.

1 צפייה בגלריה
מלחמת סחר ארצות הברית סין
מלחמת סחר ארצות הברית סין
(צילום: שאטרסטוק)

ההכרזה מגיעה כחלק מהפעילות התקיפה יותר שמקיים ממשל ביידן נגד סין.
גורמים שונים אמרו ל-CNBC, כי נציבות הסחר (USTR) בוחנת פעולות אפשריות נגד סין בגין אי קיום חלקה בהסכם, כולל תעריפים נוספים אפשריים.
נאומה של טאי ביום שני יציין את שלושת החודשים האחרונים לקראת תום ההסכם, שנחתם על ידי טראמפ בשנת 2019. במסגרתו סין נדרשה להגדיל רכישות של מוצרים ושירותים בארה"ב החל מה-1 בינואר 2020 עד ה-31 בדצמבר 2021.
על פי הערכות, הרכישות הסיניות עד אוגוסט מסתכמות בכ-62% מהיעדים של עסקת הסחר, אמר צ'אד באון, בכיר במכון פיטרסון לכלכלה בינלאומית בוושינגטון, לסוכנות הידיעות רויטרס.