סגור

חשד: מסופי תשלום דיגיטליים סיניים, הנמצאים גם בארץ, שימשו להתקפות סייבר

דיווח: חוקרי ה-FBI בארה"ב פשטו על משרדיה של חברת פקס טכנולוג'י הסינית, שמסופי התשלום הדיגיטליים שלה נמצאים במיליוני בתי עסק ברחבי העולם; בין לקוחות החברה בישראל: שירותי בריאות כללית ותחנות דלק Ten

חוקרי ה-FBI פשטו אתמול (ג') על המשרדים בפלורידה של פקס טכנולוג'י (PAX Technology), ספקית סינית של מסופי תשלום דיגיטליים ועמדות תשלום (POS) הנמצאים בשימוש של עשרות מיליוני בתי עסק ברחבי העולם, כולל לקוחות ישראלים רבים, בהם שירותי בריאות כללית, Tabit, ותחנות דלק 10. מניית פקס בהונג קונג צנחה היום ב-43% בעקבות הדיווח.


אתר KrebsOnSecurity דיווח כי הפשיטה קשורה לתלונות לפיהן המכשירים של החברה שימשו בהתקפות סייבר שבוצעו נגד ארגונים בארה"ב ובאיחוד האירופי.
המטה של פקס שוכן בשנז'ן בסין ויש לה מעל 60 מיליון מסופי תשלום דיגיטליים בשימוש ב-120 מדינות. לפי הדיווחים המקומיים, סוכני FBI וסוכנים של המחלקה לביטחון המולדת בארה"ב (DHS) פשטו על מחסן של החברה.
החוקרים מסרו בתגובה כי הוציאו לפועל צו חיפוש במחסן כחלק מחקירה פדרלית, וכי החקירה כוללת גם את משרד המכס והגנת הגבולות ומשרד החקירות של חיל הים (NCIS).
לפי הדיווח המתבסס על אדם המעורה בנושא, החקירה סביב פקס יצאה לדרך לאחר שחברת עיבוד תשלומים גדולה בארה"ב החלה להעלות שאלות בנוגע לתנועה ערה ברשת שנבעה ממסופי התשלום של החברה. לפי אותו מקורב, חברת התשלומים גילתה שהמסופים של פקס משמשים גם כחומרה זדונית וגם כספקית מיקומים לארגון התקפות סייבר.

2 צפייה בגלריה
פשיטת FBI משרדי פקס PAX פלורידה
פשיטת FBI משרדי פקס PAX פלורידה
הפשיטה על משרדי פקס
(צילום: WOKV.com)


"ה-FBI וסוכנות הביון הבריטית MI5 מנהלות חקירה מקיפה בנודע לפקס", מסר המקור. לדבריו, חברת התשלומים לא הצליחה לקבל תשובות מספקות מפקס על הבעיות שהעלתה.
מפקס לא נמסרה תגובה לדיווח.
המקורב ציין עוד כי שתי חברות פיננסיות גדולות, אחת בארה"ב ואחת בבריטניה, החלו להוציא את המסופים של פקס מתשתיות התשלום שלהן. "המקור שלי טען שיש הוכחות טכנולוגיות לדרך שבה הטרמינלים שימשו כמודיעין לפני התקפות", אמר אחד המקורבים. "הגודל של החבילה שהועברה דרך הרשת לא תואמת לנתוני התשלומים שהם היו אמורים לשלוח...בפקס טוענים עכשיו שהחקירה נובעת ממניעים גזעניים ופוליטיים".

2 צפייה בגלריה
מסוף תשלום דיגיטלי של חברת פקס PAX
מסוף תשלום דיגיטלי של חברת פקס PAX
מסוף תשלום דיגיטלי של פקס
(צילום: PAX)