סגור

ערב הבחירות בגרמניה: באיחוד האירופי מזהירים מ"פעילות סייבר זדונית" של רוסיה

לקראת הבחירות שיתקיימו מחר, חוששים בגרמניה מהתערבות רוסית לטובת מועמדים ידידותיים עבורה; מפלגת הירוקים כבר התחייבה להגביר את הלחץ המופעל על מוסקבה

נציב האיחוד האירופי לענייני חוץ, ג'וזף בורל, הזהיר את רוסיה מביצוע "פעילות סייבר זדונית" ערב הבחירות בגרמניה; ברקע: החשש במדינה כי האקרים בתמיכת הקרמלין מתכוונים להתערב בנעשה, כך דיווח "הוושינגטון פוסט".

לפי הצהרה שפרסם בורל ביום שישי, האקרים ניסו לגנוב מידע ולחדור לחשבונות האישיים של בכירים בממשלה, פוליטיקאים, עיתונאים ואקטיביסטים. לדבריו, הפעולות הללו מהוות ניסיון "לערער על המוסדות והתהליכים הדמוקרטיים שלנו". הוא קישר את ההתקפות לקבוצת ההאקרים גוסטרייטר (Ghostwriter), שבגרמניה טוענים שקשורה לארגון המודיעין הרוסי GRU.
עם זאת בורל לא ציין את זהות קורבנות ניסיונות ההתקפות.
מחר (א') יתקיימו בגרמניה הבחירות שבהן ייבחר היורש לקנצלרית אנגלה מרקל. החשש בגרמניה הוא שהאקרים רוסים ינסו להחליש את הדמוקרטיה הגרמנית או להטות את דעת הקהל לעבר מועמדים ידידותיים למוסקבה, בין השאר על ידי פרסום מידע כוזב או חשיפת שיחות רגישות שישיגו באמצעות התקפות הסייבר.

1 צפייה בגלריה
בחירות ב גרמניה הבחירות בגרמניה שלושת המועמדים אחרי העימות ביניהם מימין ארמין לשט אנלנה ברבוק ו אולף שולץ
בחירות ב גרמניה הבחירות בגרמניה שלושת המועמדים אחרי העימות ביניהם מימין ארמין לשט אנלנה ברבוק ו אולף שולץ
שלושת המועמדים הראשיים בגרמניה: ארמין לשט מה-CDU, אנלנה ברבוק מהירוקים ואולף שולץ מה-SPD
(גטי)

לרוסיה יש אינטרס ברור בתוצאות הבחירות בגרמניה, מכיוון שזו המדינה העשירה באירופה וחברה בנאט"ו, כך שהיא בעלת השפעה על הקשרים בין רוסיה למערב. במהלך כהונתה של מרקל היו תקופות של יחסים מתוחים בין המדינות, אך היא ניסתה להפריד בין הפגיעה בזכויות אדם ברוסיה לנושאי מסחר וכלכלה.
בשלב זה הסקרים מצביעים על קרב צמוד בין מפלגת השמאל-מרכז הסוציאל-דמוקרטית (SPD) למפלגת הימין-מרכז, הנוצרית דמוקרטית (CDU) של מרקל. מפלגת הירוקים, שעשויה להוות לשון המאזניים, כבר התחייבה להגביר את הלחץ המופעל על רוסיה. ב"גרדיאן הבריטי" דיווחו כי הקרמלין עמד מאחורי קמפיין במדיה החברתית שכוון נגד הירוקים.
ברוסיה מכחישים את ההאשמות על התערבות בבחירות, וטענו כי מעולם לא התערבו ולעולם לא יתערבו בבחירות במדינות אחרות.
בתוך כך אתמול דווח בסוכנות הידיעות AP כי לפי משרד הפנים הגרמני, האקרים ניסו לחדור למערכת שמפקחת על הבחירות. "בשלב זה נראה כי השרת של הבחירות לא הושפע מההתקפה הזו, ולכן אין איום על התנהלות הבחירות", מסר דובר של משרד הפנים.