סגור
הנסיך צ'רלס ביקור ברואנדה יוני 2022
הנסיך צ'רלס בביקור ברואנדה החודש (צילום: גטי)

כמו בעזה: הנסיך צ'ארלס קיבל 3 מיליון פאונד במזוודות כסף מקטאר

יורש העצר הבריטי קיבל את הכסף במהלך פגישות עם ראש ממשלת קטאר לשעבר, במזוודה ובתיקים של רשת הכלבו שמספקת מצרכים למשק ביתו. התשלומים הופקדו בחשבונות קרן הצדקה של הנסיך צ'רלס, ואין ראיות לכך שהיו לא חוקיים

פוליטיקאי קטארי בכיר העביר לידי הנסיך צ'ארלס שקים המכילים שטרות במיליוני יורו, כך לפי דו"ח חדש שפורסם בגרדיאן. לפי הטענות, יורש העצר הבריטי קיבל סכום כולל של 3 מיליון יורו במהלך פגישות עם השייח' חאמד בן ג'אסם בן ג'אבר אל ת'אני, לשעבר ראש ממשלת קטאר. באחד המקרים הכסף הועבר במזוודה, ובמקרים אחרים בתיקים של רשת הכלבו Fortnum & Mason, שמספקת מצרכים למשק הבית של הנסיך.
העברת הכספים בוצעה, לפי הדיווח, בפגישות שקיימו ביניהם הנסיך והשייח', כולל פגישה אישית שנערכה בקלרנס האוס ב-2015. בתגובה מסר דובר של קלרנס האוס שהכסף שהועבר במהלך הפגישה הזו "הועבר באופן מיידי לאחד מארגוני הצדקה של הנסיך, שביצע את הבדיקות הנדרשות והבטיח לנו שכל ההליכים הנכונים בוצעו".
מזוודת הכסף הועברה לשניים מיועציו של צ'רלס, שלפי הדיווח ספרו ידנית את הכסף. היועצים ככל הנראה ביקשו מ-Coutts, הבנק הפרטי שפועל בשם משפחת המלוכה, לאסוף את הכסף. בסנדיי טיימס דיווחו כי כל אחד מהתשלומים הופקד בחשבונות של קרן הצדקה של הנסיך צ'רלס, ואין ראיות לכך שהתשלומים היו לא חוקיים.
השייח', אחד מהאנשים העשירים בעולם שאף כונה "האיש שרכש את לונדון" לאחר שהשתמש בהונו הרב ובהשפעתו על קרן ההון הריבונית של קטאר לביצוע השקעות עתק ברחבי הבירה, כולל רכישת מגדל השארד, כלבו הרודס ומלון אינטרקונטיננטל בפארק ליין. הוא גם הבעלים של קבוצת הכדורגל הצרפתית פריז סן ז'רמן, הנחשבת לאחד המועדונים העשירים בעולם.
בדיווח הדגישו כי אין ראיות לכך שהשייח' התכוון שהכספים יועברו לארגוני הצדקה. לא התקבלה תגובה מצידו.
יו"ר קרן הנאמנים של ארגון הצדקה אליו הועברו הכספים ב-2015, אישר את קיום התרומה וכי בוצעו בדיקות נאותות. "רואי החשבון שלנו אישרו את התרומה לאחר בדיקה ספציפית", הדגיש. בארגון אף אישרו כי התרומה הועברה במזומן "לבקשת התורם".
הגילויים החדשים מגיעים בתקופה רגישה עבור הנסיך. המשטרה בלונדון החלה לחקור את נהלי גיוס התרומות בקלרנס האוס, כולל מכירה של תארי כבוד. בנוסף, מקורבו של צ'רלס, מייקל פאוסט מואשם שהשיג תואר כבוד למיליארדר סעודי.