סגור

המענק הקטארי לא יגיע לעזה? חמאס מציב אולטימטום ומאיים בהסלמה

העיתון "אל-אחבאר" שמקורב לחמאס דיווח כי הארגון העביר מסר לישראל שלפיו אם המענק הקטארי לא יגיע לרצועה עד לסוף השבוע הבא - הוא יחל בצעדי הסלמה. בינתיים, הצדדים לא קרובים להגיע להסכמות

על-פי לוחות הזמנים הקבועים, בשבוע הבא אמור להיכנס לרצועת עזה המענק הקטארי במזומן, שבאמצעותו מקבלות כ-100 אלף משפחות נזקקות ברצועת עזה 100 דולר כל אחת. המענק גם כולל קניית דלקים מישראל להפעלת תחנת הכוח ברצועה. אלא שמבצע "שומר החומות" הסתיים בהפסקת אש שהושגה בתיווך מצרי במתווה ראשוני של שקט תמורת שקט - ורק לאחר מכן החל משא ומתן לגיבוש הבנות על ההסדרה, שיקום רצועת עזה וניסיון להגיע לעסקת חילופי שבויים.


בימים האחרונים, לפי דיווח הבוקר (שישי) בעיתון "אל-אחבאר" שמקורב לחמאס, העבירה קטאר מסר לארגון הטרור שלפיו המענק לא צפוי להגיע. בחמאס איימו בהסלמה.
על
1 צפייה בגלריה
שיגורי טילים מ עזה מבצע שומר החומות 3
שיגורי טילים מ עזה מבצע שומר החומות 3
שיגורי טילים מעזה בחודש שעבר
(צילום: איי אף פי)
פי הדיווח, בתגובה להודעת קטאר העביר חמאס מסר חריף לישראל דרך המתווכים המצריים ולפיו הוא שוקל להשיב את צעדי ההסלמה על גדר המערכת, דוגמת הפרחת בלוני תבערה ונפץ, השבה של ההפגנות הליליות וניסיונות לפגוע בגדר המערכת בכדי לייצר לחץ על ישראל. עוד נאמר כי חמאס הציב אולטימטום להכנסת המענק הקטארי לרצועה עד לסוף השבוע הבא ולאחריו הוא יחל בצעדי הסלמה.
נכון לסוף השבוע הנוכחי, ישראל וחמאס לא קרובים עדיין להגעה להסכמות. בעקבות זאת, ישראל לא השיבה עדיין את המצב לקדמותו. המעברים כרם שלום וארז פתוחים רק להכנסת מוצרים בסיסיים לרצועה ולכניסה של נציגי ארגונים בינלאומיים בלבד ומרחב הדייג נותר מצומצם ועומד על שישה מייל בלבד. נדבך נוסף הוא שנראה כי ישראל לא תאפשר את הכנסת המענק הקטארי מבלי שיושגו הבנות מלאות.
יוזכר כי עם תום הלחימה, הודיעו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ כי מעתה ישראל תגיב בצורה לא פרופורציונלית לכל הפרחה של בלוני תבערה או ירי רקטות לעוטף עזה. גורמים המעורים בפרטים העריכו בשיחה עם ynet כי פיצוץ המשא ומתן בין ישראל לחמאס עשוי להוביל לחידוש הלחימה בין הצדדים, עם זאת הגורמים ציינו כי הם סבורים שאם אכן יחל סבב לחימה, הוא יהיה קצר ויימשך לכל היותר כמה יממות.