סגור

יש קונה למקדונלד'ס ברוסיה - הזכיין שלה בסיביר

הזכיין אלכסנדר גובור מפעיל כיום 25 סניפים, והוא צפוי לרכוש את מסעדות הרשת ולהפעילן תחת מותג חדש; מקדונלד'ס עוזבת את רוסיה, בה היא מעסיקה 62 אלף עובדים, לאחר 32 שנות פעילות; היקף העסקה לא נמסר

מקדונלד'ס, שכמו חברות מערביות רבות עוזבת את רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה, הודיעה היום (ה') שהחלה בתהליך מכירת עסקיה במדינה לבעל זיכיון קיים בשם אלכסנדר גובור (Alexander Govor). המכירה צפויה להיסגר בשבועות הקרובים בכפוף לאישורים רגולטוריים, והיקפה לא נמסר.


גובור הוא זכיין של החברה מאז 2015, והוא מפעיל 25 סניפים בסיביר. הוא ירכוש את מסעדות הרשת ויפעיל אותן תחת מותג חדש. על פי העסקה, עובדי הרשת יוכלו להמשיך לעבוד תחת המותג החדש באותם תנאים למשך שנתיים לפחות. גובור גם יממן את עובדי המנהלה, שכר הדירה והשירותים של הסניפים ב-45 אזורים עד סגירת העסקה.

1 צפייה בגלריה
מקדונלד'ס מקדונלדס סנט פטרסבורג רוסיה
מקדונלד'ס מקדונלדס סנט פטרסבורג רוסיה
מקדונלד'ס בסנט פטרסבורג
(צילום: שאטרסטוק)

מקדונלד'ס הודיעה בשבוע שעבר שתצא מרוסיה לאחר 32 שנות פעילות במדינה זו. היא מעסיקה כיום כ-62 אלף עובדים ברוסיה בכ-850 סניפים. החברה מצפה לרשום מחיקה של של 1.4-1.2 מיליארד דולר בנכסיה בספרים בעקבות המהלך. רוסיה ואוקראינה היו אחראיות ל-9% מהכנסותיה של הרשת, ומניית מקדונלדס ירדה ב-13.8% עד כה השנה.
בתחילת מרץ, לאחר פלישתה של רוסיה לאוקראינה, מסרה מקדונלד'ס שהיא סוגרת זמנית את סניפיה במדינה. בסוף אפריל מסרה החברה שסגירת הסניפים עלתה לה 127 מיליון דולר ברבעון הראשון.
זהו סופו של עידן ענקית המזון המהיר ברוסיה, שהחל כשמקדונלד'ס נכנסה למדינה מספר חודשים לאחר קריסת ברית המועצות. "מקדונלד'ס ברוסיה מגלמת את עצם הרעיון של הגלסנוסט, וקיבלה משמעות שמעבר לגודלה הממשי", כך כתב מנכ"ל החברה כריס קמפינסקי לעובדיה ביום שני, לאחר שהודיע על כוונתה לצאת מרוסיה
"המשבר ההומניטרי שנגרם עקב המלחמה באוקראינה, והסביבה העסקית האי ודאית בעקבותיו, הובילו את מקדונלד'ס למסקנה שהמשך הבעלות על עסקיה ברוסיה אינו אפשרי עוד, וגם אינו עומד בקנה אחד עם ערכיה של החברה", נאמר בהודעת הרשת.