סגור
national enquirer נשיונל אינקוויירר עיתון
הצהובון נשיונל אינקוויירר (צילום: רויטרס)

הצהובון האמריקאי נשיונל אינקוויירר נמכר

בניו יורק טיימס דיווחו כי חברת A360 Media הודיעה על מכירת השבועון בעסקת מזומן ל- VVIP Ventures, מיזם משותף של חברת המדיה וינקו ונצ'ורס עם חברה חדשה שהוקמה לצורך הרכישה. מחיר העסקה לא נחשף

הצהובון האמריקאי נשיונל אינקוויירר (National Enquirer), שנקלע לשערוריה לאחר שנחשף כי השתיק פרסומים שליליים על דונלד טראמפ במהלך קמפיין הבחירות ב-2016, נמכר על ידי החברה האם.
בניו יורק טיימס דיווחו כי חברת A360 Media הודיעה על מכירת השבועון בעסקת מזומן ל- VVIP Ventures, מיזם משותף של חברת המדיה וינקו ונצ'ורס עם חברה חדשה שהוקמה לצורך הרכישה, איקון פבלישינג. מחיר העסקה לא נחשף.
במסגרת העסקה יימכרו גם הצהובונים נשיונל אקזמינר וגלוב ביחד עם המהדורה הבריטית של האינקווירר.
הצהובון נקלע בשנים האחרונות למספר שערוריות, ביניהן החשיפה ששילם 150 אלף דולר ב-2016 לדוגמנית פלייבוי לשעבר קארן מקדוגל לזכויות על סיפור הרומן שלה עם טראמפ, אך בסופו של דבר קברו את הסיפור ולא פרסמו אותו. בעיתון הגיעו להסכם גם עם סטורמי דניאלס שטענה כי ניהלה רומן עם טראמפ.
שערוריה נוספת פרצה ב-2019, אז האשים מייסד אמזון ג'ף בזוס את העיתון בניסיון סחיטה שלו בתמורה לכך שלא יחשפו את הרומן שניהל מחוץ לנישואים.
אייקון פבלישינג, אחת החברות שקונות את העיתון, נוסדה על ידי טד פרנסוורת', היו"ר לשעבר של חברת המנויים לקולנוע MoviePass. בנובמבר הוגש נגדו כתב אישום בטענה שהונה את המשקיעים. לחברה השנייה במיזם המשותף, וינקו ונצ'ורס, יש אחזקת שליטה ב-Lomotif, המהווה מתחרה של טיקטוק והיא הבעלים של חברת הפרסום הדיגיטלי AdRizer.
הקונים מסרו בהודעה כי בכוונתם להרחיב את הנוכחות הדיגיטלית של הצהובון ולנצל את הארכיון של כמעט 100 שנים של חדשות ורכילות של מפורסמים. "מאז שהייתי ילד קטן ראיתי בכל מקום את הנשיונל אינקוויר, בכל רחבי המדינה וגם באירופה", אמר רון ונדרבילט, יו"ר וינקו ונצ'ורס.
פרנסוורת' סירב לחשוף את המחיר המדוייק ששילמו אך הודה שהיה "מעט פחות" מהמחיר של 100 מיליון דולר שביקשו עבור העיתון ב-2019. "זה פשוט היה ענק רדום שלא מנצל בכלל את הצד הדיגיטלי", אמר. עם זאת, לדבריו הצהובונים היו רווחיים בעיקר ממכירת מודפסות וממנויים, וההערכה היא כי ההכנסות עמדו על 29 מיליון דולר.