סגור
סניף של סופטבנק טוקיו יפן SoftBank
סניף של סופטבנק, טוקיו יפן. שני רבעונים רצופים של רווחיות (צילום: Kentaro Takahashi/Bloomberg)

דיווח: סופטבנק מתכננת הנפקת אג"ח ענקית ביפן

הקונגלומגרט היפני שבבעלותו של מאסיושי סון מתכנן למכור אג"ח לשבע שנים בשווי 550 מיליארד ין (3.5 מיליארד דולר), זאת על רקע שינוי האסטרטגיה והתכנון להשקיע בתורה אגרסיבית יותר בבינה מלאכותית. אם ההנפקה תצליח, תהפוך החברה לאחד הלווים הקונצרנים הגדולים בשוקי האג"ח

סופטבנק מתכננת הנפקת אג"ח גדולה ביפן, כך לפי דיווח בבלומברג. אם ההנפקה תצליח היא תהפוך את הקונגלומרט הטכנולוגי לאחד הלווים הקונצרנים הגדולים בשוקי האג"ח העולמיים השנה.
לפי מסמכים שהוגשו היום (ב') לרגולטורים ביפן, סופטבנק שבבעלותו של המיליארדר מאסיושי סון, מתכננת למכור אג"ח לפירעון בעוד שבע שנים בשווי 550 מיליארד ין (3.5 מיליארד דולר). זו תהיה השנה השלישית שבה פועלת סופטבנק בשוק האג"ח היפני, שכן היא מעדיפה להשתמש במשקיעים מקומיים כמקור עיקרי לצרכי המימון שלה ונמנעת משוקי הון זרים.
מוקדם יותר החודש חשפה החברה תוכניות להשקעה אגרסיבית יותר בבינה מלאכותית ותחומים נוספים, זאת לאחר שדיווחה על רווחיות, זה הרבעון השני ברציפות ועל עלייה בשווי הנכסים שבבעלותה, ביניהם יצרנית השבבים הבריטית ARM. עבור שלושת החודשים בין ינואר למרץ דיווחה החברה על רווח של 328.9 מיליארד ין (2.11 מיליארד דולר), זאת לעומת הפסד בגובה 32 מיליארד ין ברבעון המקביל אשתקד.
לפי הדיווח, החברה כבר תמחרה אג"ח בשווי 650 מיליארד ין השנה, כולל אג"ח נפרדות בגובה 550 מיליארד ין במרץ. בשנה הבאה יגיע מועד הפירעון של אג"ח בגובה 900 מיליארד ין. הריבית על האג"ח המתוכננות נקבע טנטטיבית לשיעור של 2.65%-3.25% לשנה וייקבע סופית ב-31 במאי.
בתוך כך, בשבוע שעבר דווח כי קרן ויז'ן של סופטבנק מוכרת בשנים האחרונות נכסים בשווי מיליארדי דולרים, זאת כחלק משינוי האסטרטגיה לטובת AI. לפי בלומברג, מאז סוף 2021 פורטפוליו הנכסים הנסחרים בארה"ב של הקרן התכווץ בקרוב ל-29 מיליארד דולר, זאת לאחר שמכרה החזקות בחברות כמו דורדאש ו-Coupang.