סגור
אלון מאסק
אלון מאסק. לא ייבחר ליקיר טייוואן (צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes)

טייוואן לאלון מאסק: "תקשיב טוב, אנחנו לא עומדים למכירה"

שר החוץ הטייוואני הגיב בחריפות בפלטפורמת X השייכת למיליארדר על דבריו של האחרון לפיהם האי הוא "חלק אינטגרלי" מסין; הוא גם הוסיף עקיצה: "מקווה שמאסק יוכל לבקש מהמפלגה הקומוניסטית בסין לפתוח את X לציבור"

טייוואן הודיעה לאלון מאסק כי היא "לא למכירה", זאת לאחר שהבעלים המיליארדר של X (טוויטר לשעבר) טען כי האי הוא חלק מסין. "תקשיב טוב, טייוואן היא לא חלק מסין ובהחלט לא למכירה!", כך צייץ שר החוץ הטייוואני ג'וזף וו בפלטפורמת המדיה החברתית. "אני מקווה שמאסק יוכל לבקש מהמפלגה הקומוניסטית בסין לפתוח את X לציבור", הוסיף ביחס לפלטפורמה המוחרמת בסין.



התגובה היא לדברים שאמר מאסק בכנס השבוע כשהשווה בין טייוואן והוואי, וטען כי היא "חלק אינטגרלי" מסין. דבריו של מאסק הגיעו בתקופה שבה המתיחות הגיאופוליטית בין המדינות בשיאה. מוקדם יותר השבוע ערכה סין תרגילים אוויריים מסביב לטייוואן, וזו מסרה כי זיהתה לפחות 40 מטוסים סיניים וכ-10 ספינות. סין טוענת כי טייוואן היא חלק ממנה ומתנגדת בכל תוקף לעצמאותה.
אין זו הפעם הראשונה שבה מאסק, שלו אינטרסים עסקיים בסין, כולל מפעל של טסלה בשנגחאי, מכעיס את הממשלה הטייוואנית. באוקטובר שעבר, הוא טען שניתן לפתור את המתיחות הזו בין שתי המדינות באמצעות העברת שליטה מסוימת על טייוואן לידי סין. בריאיון שהעניק אז לפייננשל טיימס הסביר כי להערכתו שתי הממשלות יכולות להגיע להסכם "הגיוני בחלקו". הדברים זכו לתשבוחות מצידו של שגריר סין בוושינגטון, אך בדומה לתגובה הנוכחית השגריר הטייוואני אמר כי האי "אינו למכירה".
מאסק ערך ביקור מתוקשר בסין במאי ונפגש עם בכירים בממשל. במשרד החוץ הסיני מסרו לאחר הביקור כי טסלה מתכוונת להרחיב את עסקיה במדינה.