סגור
סייבר טראק של טסלה בתצוגה בשיקגו
סייברטראק של טסלה בתצוגה בשיקגו (צילום: ALEX WROBLEWSKI/SHUTTERSTOCK)

טסלה מעכבת מסירות של סייברטראק, הרוכשים מבולבלים

לפי עדויות קונים, טסלה דחתה את תאריך המסירה המתוכנן של הטנדר החשמלי החדש שלה בלי לציין לכך סיבה. העיכוב של יצרנית הרכב מגיע לאחר שלאחרונה היא הכריזה על קיצוצים

בימים האחרונים דחתה טסלה את מסירות הסייברטראק שלה, מה שמעיד לפי קונים על התמודדות של יצרנית הרכב עם היחלשות הביקוש לרכבים החשמליים שלה. סייברטראק, הרכב החשמלי החדש ביותר של טסלה, יצא לשוק בנובמבר. הטנדר בעל המראה יוצא הדופן מסובב ראשים כשהוא נראה ברחוב, ונוהגים בו ידוענים כמו קים קרדשיאן.
טסלה, יצרנית הרכב היקרה ביותר בעולם, השתמשה בסייברטראק כדי לנסות לחדש את העניין בכלי רכב חשמליים, שדעך מאוד בשנים האחרונות. מניית טסלה ירדה ביום שלישי לרמה הנמוכה ביותר מזה כמעט שנה, יום לאחר שהחברה הודיעה שהיא מתכננת לפטר יותר מ-10% מכוח העבודה העולמי שלה. שניים מסגניו הבכירים של הבעלים והמנכ"ל אלון מאסק אמרו גם הם כי הם עוזבים את טסלה.
רוכש סייברטראק בשם מקס פיקו, רופא בן 41 מברמינגהם, איווה, אמר שהוא היה אמור לקבל את הסייברטראק שלו ב-13 באפריל, אך קיבל הודעת טקסט שהתריעה כי המשלוח בוטל. בהודעה שנשלחה לפיקו מטסלה נכתב: "זה עתה הודיעו לנו על עיכוב בלתי צפוי בנוגע להכנת הרכב שלך. עלינו לבטל את קבלת הרכב שלך למחר וניצור קשר שוב כשיהיה לנו לוח זמנים מעודכן". בהודעה שנייה נמסר: "נראה שיידרש זמן לפחות עד ה-20 באפריל כדי לתקן את הבעיה, אך ייתכן שזה יהיה גם יותר מכך".
רוכשי סייברטראק נוספים התלוננו על הודעות על דחיית המשלוחים, וטענו כי טסלה הודיעה להם על העיכוב שעות או ימים לפני שהם אמורים לקבל את המכוניות שלהם. לא ברור מה גרם לעיכוב. לפחות בעל סייברטראק אחד דיווח ברשתות החברתיות שדוושת ההאצה שלו נתקעה כשפאנל ירד מהחלק העליון של הדוושה. המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTS) מסר כי הוא מודע לבעיה ו"בקשר עם היצרן כדי לאסוף מידע נוסף".
בינואר פרסמה טסלה ריקול עבור סייברטרארק 2024 ודגמי טסלה נוספים. לפי ה-NHTSA, כאשר הבהבו בכלי הרכב אורות אזהרה, גודל הגופן היה קטן וקשה לקריאה, מה שהעלה את הסיכון להתרסקות.
דגם הסייברטראק הזול ביותר נמכר בסביבות 76,000 דולר, וגרסה יקרה יותר, הנקראת סייברביסט, מתחילה בכ-96,000 דולר, לפי אתר האינטרנט של טסלה. נכון לעכשיו ניתן להזמין סייברטראק באתר של טסלה למשלוח בשנה הבאה. יצרנית הרכב אמרה שדגם פחות יקר יהיה זמין בשנה הבאה. טסלה מסרה כי מסירות הרכב העולמיות שלה ירדו ב-8.5% בשלושת החודשים הראשונים של השנה בהשוואה לשנה קודמת. החברה התמודדה עם תחרות גוברת מצד יצרניות הרכב הסיניות.