סגור

מחקר ברוסיה: חיסון הספוטניק יעיל יותר מהחיסון של פייזר נגד אומיקרון

על פי תוצאות המחקר, שנערך על ידי חוקרים רוסים ואיטלקים, התגלו יותר נוגדנים המנטרלים את האומיקרון אצל מי שחוסנו בחיסון הרוסי לעומת מי שחוסנו בחיסון של פייזר. עם זאת, מדובר במחקר ראשוני, שמומן על ידי קרן המשווקת את ספוטניק מחוץ לרוסיה - ועדיין לא זכה לביקורת עמיתים

ניסוי מעבדה ראשוני שבוצע במשותף על ידי מדענים איטלקים ורוסים מצביע על כך שרמות הנוגדנים המנטרלים את האומיקרון ירדו פחות אצל מי שחוסנו בחיסון ספוטניק הרוסי לעומת רמות הנוגדנים של מתחסני פייזר - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
חשוב להדגיש כי מדובר במחקר ראשוני וקטן יחסית, שלא זכה עדיין לביקורת עמיתים ומומן על ידי קרן המשווקת את חיסון ספוטניק מחוץ לרוסיה.
1 צפייה בגלריה
מתן חיסון ספוטניק נגד קורונה ב מוסקבה רוסיה
מתן חיסון ספוטניק נגד קורונה ב מוסקבה רוסיה
מתן חיסון ספוטניק נגד קורונה במוסקבה
(צילום: אם סי טי)
לטענת החוקרים, דגימות שנלקחו שלושה עד שישה חודשים לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון הראו שרמות הנוגדנים אצל מי שקיבלו שתי מנות של הספוטניק היו יותר עמידות מאלה שקיבלו את החיסון של פייזר. המחקר בדק 51 אנשים שקיבלו את הספוטניק 5, ו-17 שקיבלו את החיסון של פייזר.
על פי המחקר, שכעת אמור לעבור ביקורת עמיתים, נוגדנים שמנטרלים ספציפית את זן האומיקרון זוהו בסרום הדמי של 75% מהמחוסנים בספוטניק, ואצל 57% שחוסנו בחיסון של פייזר. מחקר מוקדם שערך מכון גמאליה הראה שמנת הדחף של הספוטניק הביאה לתגובה חיסונית חזקה נגד האומיקרון, יותר מאשר שתי מנות חיסון בלבד.
"שותפות בין פלטפורמות שונות היא המפתח... מתן מנת דחף של הספוטניק עוזרת לחזק את יעילות החיסונים האחרים, לאור האתגר המשולב של הדלתא והאומיקרון", אמר ראש צוות החוקרים הרוסי, קיריל דימיטרייב.