תלונה נגד SHEIN: השתמשה בשיימינג כדי לעודד קניות מיותרות
ארגונים לזכויות הצרכן ב-21 מדינות הגישו תלונה רשמית לרשויות האיחוד האירופי, בטענה שענקית המסחר המקוון משתמשת בפרקטיקות "אפלות" כדי לגרום ללקוחות להוציא יותר משהם יכולים, כולל שימוש בטיימר מזוייף לספירה לאחור של מבצעים והכרזות על רמות מלאי נמוכות
ענקית המסחר המקוון הסינית שיין (SHEIN) מואשמת באימוץ פרקטיקות "אפלות" כדי לגרום ללקוחות לקנות בפלטפורמה. לפי דיווח ב"גרדיאן", ארגונים לזכויות הצרכן ב-21 מדינות הגישו תלונה רשמית לרשויות האיחוד האירופי נגד הפרקטיקות הללו, הכוללות לפי הטענה "שיימינג" של לקוחות וזאת כדי שיוציאו יותר משהם יכולים להרשות לעצמם.
לפי הדיוח, הארגון האירופי לצרכנות (BEUC), הגיש לנציבות האירופית תלונה המתפרסת על פני 29 עמודים, וכוללת מספר דוגמאות לדפוס ההתנהלות הזה של שיטות מטעות במכוון, וזאת על מנת לעודד רכישה. בין הטקטיקות הללו נמנות ספירה לאחור מזוייפת לסיום מבצעים, הודעות על רמות מלאי נמוכות, נדנוד חוזר להשלים את הרכישה ואילוץ להירשם לאתר או לאפליקציה.
יתרה מכך, שיין מואשמת בהפעלת מה שמכונה "שיימינג בעת האישור", כלומר טקטיקות שנועדו לגרום ללקוחות להרגיש רע אם הם רוצים לוותר על קנייה. לפיכך, בארגון מבקשים לחייב את הפלטפורמה לחשוף את הנתונים מאחורי טענות על מלאי נמוך, וכן את המועדים המדוייקים של סיום מבצעים. עוד מואשמת החברה כי העידוד המסיבי לצריכה יוצר בעיות סביבתיות וחברתיות. "הם מעודדים צריכת יתר של בגדים, שלעיתים קרובות מכילים כימיקלים מסוכנים, ובכך מוליכים שולל ופוגעים בלקוחות המנסים לעבור לצריכה ידידותית יותר לסביבה", נכתב בתלונה.
בשיין תקפו בתגובה את ארגון הצרכנות וטענו כי הנציגים שלו לא הסכימו לפגוש את מנהלי החברה כדי לדון בבעיות. "חוסר הנכונות לתקשר הוא מאכזב ביותר, במיוחד לנוכח הפופולריות הגדלה של שיין בקרב הצרכנים האירופיים", מסרו.
בנציבות האירופית פתחו כבר לפני ארבעה חודשים בחקירה נגד שיין בשל ההאשמות דומות. בשבוע שעבר מסרו לחברה כי החקירה מצאה שהיא מפרה את החוק במספר תחומים, כולל הצגת הנחות מזוייפות, תגיות שגויות על מוצרים והפעלת לחץ על הלקוחות. אם החברה לא תפתור את ההפרות הללו היא תעמוד בפני קנסות.































