סגור
לוגו X על גג מטה טוויטר סן פרנסיסקו
שלט X על גג מטה טוויטר בסן פרנסיסקו (צילום: REUTERS/Carlos Barria)

טוויסט נוסף בעלילה: שלט ה-X החדש הורד מבניין מטה טוויטר לשעבר

השלט השנוי במחלוקת שהוצב ביום שישי על גבי הבניין בסן פרנסיסקו הוסר לאחר תלונות של תושבים והיעדר היתר עירייה. "אי אפשר לישון עם זה", נכתב באחת התלונות

עובדים פירקו את שלט ה-X הענק מחלקו העליון של מטה החברה בסן פרנסיסקו שנקראה בעבר טוויטר, לאחר שתושבים באזור התלוננו, והעירייה הוציאה הודעת הפרה בשל היעדר היתר. X, כפי שהחברה מכונה היום, הציבה את השלט ביום שישי וגררה תלונות של תושבים על האורות המהבהבים שלו ועל יציבותו.
מהעירייה נמסר כי התקבלו 24 תלונות הנוגעות לשלט לאחר הצבתו. הצבת השלט ללא היתר עלולה לסכן את ביטחון הציבור ולפגוע בשימור ההיסטורי, אמרו בעירייה. "כבו את השלט הזה! הוא מהבהב במהירות ומסנוור, זה יוצר מטרד לילי נורא וקשה לישון כך", נכתב באחת התלונות. הצבת השלט על הגג נעשתה ללא היתר, על פי המחלקה לפיקוח מבנים בעיר. נציג החברה טען כי השלט הוצב באופן זמני, על פי פרטי התלונה.
זהו הטוויסט האחרון בשינויים המהירים של מאסק של השם, הלוגו והעיצוב של חברת המדיה החברתית, מאז הכריז על המיתוג מחדש ביולי. זוהי הפעם השנייה השבוע שהעירייה ו-X מתעמתות בנוגע לשילוט על הבניין, הסמל למיתוג מחדש שהיה פתאומי וזכה לתגובות מעורבות.
לפני כשבוע החלו עובדים לפרק את השלט של טוויטר בחלק החיצוני של בניין מטה החברה. הדבר הביא לבדיקת משטרת סן פרנסיסקו אם הרחוב נחסם באופן לא נכון, אך בסופו של דבר חסימת הרחוב הייתה תקינה. ממחלקת ביקורת המבנים בעיר נמסר כי השלט X הוצב ללא היתר, ובאופן לא בטוח, וכי הבעלים יצטרכו לשלם אגרות עבור היתר.
הסרת השלט נעשתה גם כן ללא היתר, אך אפשר יהיה להבטיח את ההיתר לאחר ההסרה עקב החשש הבטיחותי, אמרו בעירייה. הסרת השלט מייצגת את המתח בין מאסק, שרכש את הפלטפורמה בשנה שעברה, לבין עיריית סן פרנסיסקו. מאסק מתח שוב ושוב ביקורת על מצב העיר, ואף צייץ בעבר כי המצב הוא אפוקליפטי. למרות התלונות הודיע מאסק בסוף השבוע כי X לא תעזוב את העיר. הוא צייץ בטוויטר: "סן פרנסיסקו היפה, אף שאחרים נוטשים אותך, אנחנו תמיד נישאר חברים שלך".