סגור
דייב קלהון מנכ"ל בואינג Dave Calhoun CEO of Boeing
דייב קלהון (צילום: REUTERS/David Ryder)

למרות אירועי הבטיחות: מנכ"ל בואינג היוצא נבחר מחדש לדירקטוריון

דייב קלהון הודיע במרץ, כמה חודשים לאחר האירוע בו נתלשה דלת ממטוס בואינג 737 מקס, כי יפרוש מתפקידו עד סוף השנה; בעלי המניות של החברה אישרו היום את בחירתו מחדש לדירקטוריון, וכן את חבילת התגמול הענקית שלו, בהיקף 33 מיליון דולר

בעלי המניות בחברת בואינג אישרו את בחירתו מחדש של המנכ"ל היוצא דייב קלהון לדירקטוריון - כך לפי ספירה ראשונית של הקולות; כמו כן אישרו את חבילת התגמול הענקית שלו, בהיקף של 33 מיליון דולר, עבור 2023. מדובר בתגמול הגבוה ביותר שמקבל מנכ"ל בבואינג, והיא מהווה עלייה של 45% לעומת 2022.
במרץ הודיע קלהון, המשמש מנכ"ל מאז 2020, כי יפרוש מתפקידו עד סוף 2024, כמה חודשים לאחר מחדל בטיחותי נוסף במטוס בואינג 737 מקס, כאשר הפעם נתלשה דלת במהלך טיסה של אלסקה איירליינס. ענקית התעופה האמריקאית גם החליפה את היו"ר שלה ואת ראש המחלקה המסחרית.
היו"ר החדש של בואינג, סטיב מולנקופף, אמר היום לבעלי המניות באסיפה השנתית של החברה כי התייעץ עם משקיעים ולקוחות לגבי מחליפו של קלהון בתפקיד המנכ"ל. חברת הייעוץ החיצונית גלאס לואיס המליצה ​​לבעלי המניות להצביע נגד מינויו של קלהון לדירקטוריון וכן נגד מינוי שני דירקטורים נוספים.
מוקדם יותר השבוע הודיע משרד המשפטים האמריקאי כי בואינג הפרה הסדר משנת 2021 שהגן על החברה מפני האשמות פליליות הקשורות לשתי התרסקות -737 מקס הקטלניות, וחשף את בואינג לתביעות פוטנציאליות בארה"ב.