סגור
מרכז חלוקה של אמזון איידהו ארה"ב
מרכז חלוקה של אמזון באיידהו, ארה"ב. דולר אחד או שניים יכולים לעשות הבדל גדול (צילום: AP/Ross D. Franklin)

אמזון פותחת חזית נגד שיין ומורידה עמלות לסוחרי בגדים זולים

בצעד נדיר עבור ענקית המסחר המקוון, היא הורידה מ-17% ל-5% את העמלות שמשלמים סוחרים של בגדים שעולים פחות מ-15 דולר. "באמזון רוצים ששיין ימשיכו להוציא את כל הכסף שלהם על הנחות מבלי שהם יפסידו מנוים", הסביר אנליסט את המהלך

אמזון מגיבה לאיום שמציבה בפניה שיין, והודיעה על הורדת העמלות לסוחרים שמוכרים בפלטפורמה בגדים במחירים של מתחת ל-20 דולר, כך לפי דיווח בבלומברג.
ענקית המסחר המקוון הודיעה אתמול (ג') כי החל מינואר יורדו תשלומי המוכרים על בגדים במחירים של 15 דולר ומטה ל-5%, בעוד שהעמלות על בגדים במחירים של 15-20 דולר יירדו ל-10%. עד כה העמלות בשתי הקטגוריות עמדו על 17%.
זהו צעד נדיר יחסית מצידה של אמזון להפחית כך את העמלות שהיא גובה מהסוחרים בחנות המקוונת שלה. ההערכה היא כי הצעד נועד למשוך לפלטפורמה מוכרים של בגדים זולים, תחום שבו שולטת שיין המציעה פריטים כמו קפוצ'ונים ב-9 דולר. "המהלך יהפוך את אמזון לתחרותית בהרבה בקטגוריית הבגדים הזולים, מכיוון שדולר אחד או שניים יכולים לעשות הבדל גדול", אמר לוקאס ברנס, בכיר לשעבר באמזון ומייסד חברת הייעוץ PNW Web Marketing. "באמזון רוצים ששיין ימשיכו להוציא את כל הכסף שלהם על הנחות מבלי שהם יפסידו מנויים של אמזון פריים לטובת קפוצ'ונים ב-9 דולר".
אמזון שולטת בשוק המסחר המקוון האמריקאי, כשלפי הנתונים שאספו ב-Insider Intelligence דולר אחד מכל 3 דולרים שמוציאים הצרכנים בקניות מקוונות הוא באמזון, והיא גדולה פי 6 מיריביתה הקרובה ביותר, וולמארט. אולם, היא מתמודדת עם תחרות הולכת וגוברת מצד חברות עם קשרים לסין, ביניהם שיין שמתכננת הנפקה בשנה הבאה וטמו (Temu) שהושקה בשנה שעברה ומציעה הנחות גדולות על מגוון מוצרים. אפליקציית המדיה החברתית טיקטוק, שבבעלות בייטדאנס הסינית, נכנסה גם לתחרות כשהשיקה מוקדם יותר השנה גם חנות מקוונת בארה"ב.