סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אמזון Q צ'טבוט בינה מלאכותית AI
אמזון Q. לא מבוסס על מודל AI ספציפי (צילום: Sopa Images | Lightrocket | Getty )

הכירו את Q: צ'טבוט הבינה המלאכותית החדש של אמזון

המוצר, שנחשף ביום שלישי בכנס בלאס וגאס, נועד לשימוש בארגונים. הוא יעלה 20 דולר בחודש למשתמש, מחיר נמוך משל המתחרים. "אנחנו חושבים של-Q יש את הפוטנציאל להפוך לחבר לעבודה של מיליוני אנשים", הכריז מנכ"ל חטיבת מחשוב הענן

הבהלה לצ'טבוט: אמזון חשפה אתמול (ג') צ'טבוט חדש בשם Q המיועד לשימוש בארגונים. באתר CNBC דיווחו כי המוצר הושק בכנס Reinvent שערכה החברה בלאס וגאס, והוא מייצג את הניסיון האחרון עד כה מצד ענקית המסחר המקוון להתחרות במיקרוסופט ובגוגל בתחום.
ההכרזה פורסמה כשנה לאחר שחברת הבינה המלאכותית OpenAI השיקה את הצ'טבוט ChatGPT, שאחראי במידה רבה לפופולריות הגדולה של בינה מלאכותית גנרטיבית, שיכולה לחולל טקסטים כמו אנושיים על בסיס הנחיות פשוטות מצד המשתמשים.
השם הנבחר למוצר של אמזון - Q - הוא על שם דמות מסרטי ג'יימס בונד וכן הדמות Q מסדרת הטלוויזיה מסע בין כוכבים. המוצר פותח בידי חטיבת מחשוב הענן של אמזון (AWS).
אמזון השיקה גרסה להדגמה, הכוללת מספר מאפיינים בחינם, אך בהמשך המוצר יעלה לחברות 20 דולר למשתמש בחודש. גרסה עם מאפיינים נוספים המיועדת למפתחים ולעובדי IT תעלה 25 דולר למשתמש בחודש. לשם השוואה, המוצרים הדומים של מיקרוסופט וגוגל עולים 30 דולר למשתמש בחודש.
אדם סליפסקי, מנכ"ל AWS, אמר בכנס כי המוצר יוכל לבצע אוטומטית שינויים בקוד המקור כך שלמפתחים תהיה פחות עבודה. עוד הוסיף כי השירות יוכל לחבר יותר מ-40 מערכות של ארגונים. כתוצאה מכך, אנשים יוכלו לדון באמצעות Q במידע המאוחסן במיקרוסופט 365 (אופיס), דרופבוקס, סיילספורס ו-Zendesk. במהלך האינטראקציה עם Q, אנשים יוכלו גם לשאול שאלות על מסמכים שונים.
בניגוד ל-ChatGPT ולבארד של גוגל, Q לא מבוסס על מודל AI ספציפי, אלא משתמש בפלטפורמה של אמזון בשם בדרוק, שמחברת מספר מערכות בינה מלאכותית ביחד, כולל מערכות שפותחו על ידי מטא.
"אנחנו חושבים של-Q יש את הפוטנציאל להפוך לחבר לעבודה של מיליוני אנשים", אמר סליפסקי בריאיון לניו יורק טיימס.
כחלק מהמירוץ לבינה מלאכותית, השקיעה אמזון בספטמבר 4 מיליארד דולר בסטארט אפ ה-AI אנטרופיק, שמתחרה ישירות ב-OpenAI.