סגור
אופנה שיין Shein משרד החברה בסינגפור
משרדי שיין בסינגפור. רווחי שיא ברבעון הראשון (צילום: REUTERS/Chen Lin)

אופנה מהירה סינית בדרך לוול סטריט: שיין הגישה תשקיף חסוי לקראת הנפקה

לפי דיווחים, הכנסות שיין הסתכמו בשנה שעברה ב-22.7 מיליארד דולר, ובחברה מבקשים להגדילן ל-58.5 מיליארד דולר עד 2025; הערכת השווי האחרונה שלה, מאפריל 2022, היתה 64 מיליארד דולר

ענקית האופנה המהירה הסינית, שיין, הגישה לרשות ני"ע האמריקאית (SEC) תשקיף לקראת הנפקה, כך לפי דיווח בפייננשל טיימס. זו צפויה להיות אחת ההנפקות הגדולות בארה"ב בעשור האחרון, אך פרטי התשקיף נותרו חסויים.
שיין, שנהנתה מזינוק בפופולריות שלה במהלך הקורונה בעקבות המעבר לקניות מקוונות, שכרה את ג'יי.פי מורגן, מורגן סטנלי וגולדמן זאקס כיועצים לקראת ההנפקה הציבורית הראשונה (IPO). המשקיעים בחברה כוללים את קרן העושר של אבו דאבי – מובאדללה, קרן ההון סיכון סקויה צ'יינה וחברת הפרייבט אקוויטי ג'נרל אטלנטיק.
ההחלטה לצאת להנפקה התקבלה בשנה שעברה לאחר סבב גיוס הון שהעניק לחברה הערכת שווי של 64 מיליארד דולר, נמוך בקרוב לשליש מהערכת שווי של 100 מיליארד דולר אליה הגיעו בסבב גיוס שנערך באפריל 2022.
לפי הדיווח, בשיין הציבו יעד לפיו ההכנסות יעלו מ-22.7 מיליארד דולר בשנה שעברה ל-58.5 מיליארד דולר עד 2025. ב"וול סטריט ג'ורנל" דיווחו כי הרווח הנקי של שיין עמד בשנה שעברה על 800 מיליון דולר, וכי בחברה עדכנו את המשקיעים כי עבור שלושת החודשים הראשונים של 2023 רשמו רווחי שיא.
שיין הוקמה על ידי המיליארדר הסיני סקיי שו, וידועה במחירים הנמוכים שלה כמו חצאיות ב-5 דולרים וג'ינסים ב-9 דולרים. בעשור האחרון היא התרחבה במהירות בעולם, וכיום פועלת ביותר מ-150 מדינות, כשארה"ב נחשבת לשוק הגדול ביותר שלה, כולל 1,400 עובדים במחסנים באינדיאנה וכ-1,800 שותפויות עם מעצבים. בסקר שנערך לאחרונה דורגה שיין כאתר הקניות השני הפופולרי ביותר בארה"ב בקרב בני נוער, אחרי אמזון.
עם זאת, מספר מכשולים עלולים להקשות על המשך הצמיחה של החברה, ביניהם העלייה בפופולריות של האתר המתחרה Temu והאשמות על ניצול עובדים ופגיעה בסביבה.