סגור
נגיף קורונה מכה בסין
מדיניות אפס הדבקות (צילום: איי אף פי)

סין: שיא של חצי שנה בחולי קורונה - "ממשיכים במדיניות אפס הדבקה"

סין מדווחת על 4,420 נדבקים - יממה לאחר שגורמי הבריאות הצהירו על המשך אסטרטגיית הריסון הקפדני של נגיף הקורונה. הדיווח מאכזב את המשקיעים שציפו להקלה קרובה בהגבלות התנועה והכניסה לסין

בסין נרשמו 4,420 מקרים חדשים של נגיף הקורונה, לפי ועדת הבריאות הלאומית. זהו המספר הגבוה ביותר שנרשם בסין בחצי השנה האחרונה.
מדובר במספר מקרים נמוך ביותר לפי סטנדרטים עולמיים, אך שלוש שנים למגיפה, בסין עדיין דבקים בגישת אפס הדבקות, הכוללת סגרים, בידודים, בדיקות תכופות וירידה דרסטית בטיסות נכנסות.
גורמי הבריאות חזרו במסיבת עיתונאים על מחויבותם לגישת "ההסרה הדינמית" למקרי קורונה חדשים ברגע שהם מופיעים. הממונה על בקרת המחלות, הו שיאנג, ציין כי האמצעים שנוקטת סין נגד נגיף הקורונה הם נכונים, חסכוניים ויעילים ביותר. העיקרון הוא לשים את בני האדם והחיים במקום הראשון, והאסטרטגיה הרחבה יותר היא מניעה של יבוא המחלה מבחוץ והתפרצויות פנימיות.
שוק המניות בסין זינק בשבוע שעבר על רקע שמועות ודיווחים ברשתות החברתיות על הקלה קרובה בהגבלות הקורונה. עם זאת, אנליסטים רבים אמרו שהם אינם מצפים להקלות משמעותיות במדיניות, לפחות עד לתחילת המושב הפרלמנטרי השנתי במרץ.
למרות מגבלות הקורונה, מרתון בייג'ינג השנתי התקיים ביום ראשון בבוקר תחת פרוטוקולים קפדניים לאחר שבוטל בשנתיים הקודמות.
כ-26,000 משתתפים נרשמו לאירוע שהחל תחת שמים מעוננים בכיכר טייאננמן במרכז בייג'ינג. הרצים נדרשו לעבור בדיקות PCR במשך שלושת הימים שקדמו למרוץ ולא לעזוב את בייג'ינג במשך שבעה ימים.