סגור

מלוואי ביקשה ממייק טייסון להתמנות ל"שגריר הקנאביס" שלה

לפי דיווח ב-BBC, שר החקלאות של המדינה האפריקאית הציע לאלוף העולם באגרוף לשעבר את התפקיד, וציין כי הלגליזציה יצרה הזדמנויות חדשות וכי איגוד הקנאביס של ארה"ב מקדם את המינוי. הדיווח עורר ביקורת בשל הרשעתו באונס של טייסון

מלאווי ביקשה מכוכב האגרוף לשעבר מייק טייסון להתמנות לשגריר הרשמי של המדינה לתעשיית הקנאביס שלה, כך לפי דיווח ב-BBC.
לובין לאו, שר החקלאות של המדינה האפריקאית, שלח לטייסון מכתב ובו הציע לו את התפקיד, וציין כי החקיקה במלאווי יצרה הזדמנויות חדשות.


"מלאווי לא בהכרח תוכל לעשות זאת לבדה, שכן התעשייה היא מורכבת ודורשת שיתופי פעולה. לפיכך, אני מעוניין למנות אותך, מר מייק טייסון לשגריר ענף הקנאביס של מלאווי", כתב לאו במכתב. לדבריו, איגוד הקנאביס של ארה"ב עוזר לארגן את העסקה עם טייסון.
לפי ראש ענף הקנאביס במלאווי ווזי נאלאמיה, טייסון נענה להזמנה והחלו כבר בתכנונים לקראת ביקור שלו במדינה. "טייסון יעבוד איתנו", אמרה.

2 צפייה בגלריה
חממה גידול קנאביס
חממה גידול קנאביס
חממה לגידול קנאביס
(צילום: בלומברג)

במלאווי אישרו בשנה שעברה את הלגליזציה של גידול ועיבוד קנאביס לצרכים רפואיים, אך עדיין לא הפכו שימוש אישי לחוקי.
בממשלה מקווים שהתמיכה של טייסון תעזור למשוך "משקיעים ואפילו קונים פוטנציאלים", הוסיף דובר משרד החקלאות, גרסיאן לונגו. תערובת מקומית של קנאביס הנקראת מלאווי גולד, זכתה לביקורות טובות מצד משתמשים ברחבי העולם.
טייסון, לשעבר אלוף העולם במשקל כבד, הפך ליזם ולמשקיע בחוות קנאביס בארה"ב. הוא אף אמר בעבר כי עישון קנאביס סייע לו לשפר את בריאותו הנפשית. אולם, ההצעה של מלאווי נתקלה בביקורת בשל עברו של טייסון שריצה עונש מאסר בשנות ה-90 על עבירות מין.

2 צפייה בגלריה
מייק טייסון קנאביס
מייק טייסון קנאביס
מייק טייסון קנאביס
(צילום: גטי )

טייסון נכלא ב-1992 לאחר שהורשע באונס. הא שוחרר ב-1995 לאחר שריצה פחות משלוש שנים.
"איננו מצליחים להבין מדוע שמלאווי ירצו שאנס מורשע יהיה שגריר המותג, במיוחד בתקופה הזו כשהמאמצים לעצור את האלימות נגד נשים היא חלק מהאג'נדה של הממשלה", הגיבה קונדוואני מונתאלי מהמרכז לאחריות ציבורית במדינה.