כבר נגמר? הדעיכה בטרנד הלבובו מחקה 13 מיליארד דולר משווי היצרנית
מניית פופ מארט הסינית נפלה ב-9% במסחר בהונג קונג, זאת לאחר שבג'יי.פי מורגן הורידו את דירוג המניה והזהירו מהיעדר מנועי צמיחה. "כל דיווח שלילי בתקשורת כמו ירידה במחירי המכירה החוזרת עלול להוביל לירידה בביצועים", כתבו האנליסטים בבנק
האפשרות של דעיכת טרנד הלבובו מחקה 13 מיליארד דולרים משווי השוק של היצרנית, פופ מארט. מניית החברה הסינית נפלה בקרוב ל-9% במסחר בהונג קונג, השיעור היומי הגבוה ביותר מאז אפריל כשדונלד טראמפ חשף את מכסי הגומלין שלו, כך לפי דיווח בבלומברג. עם זאת, המניה עדיין גבוהה ביותר מ-180% מכפי שהייתה לפני שנה, ונותרה בעלת הביצועים הטובים ביותר במדד הנג סנג ההונג קונגי.
הירידה הנוכחית במחיר המניה נבעה בין השאר מכך שבג'יי.פי מורגן הורידו את הדירוג של מניית החברה, בטענה להיעדר מנועי צמיחה ובשל שווי בלתי אטרקטיבי. "אנחנו מאמינים שהערכת השווי מבוססת על שלמות, וכל דיווח שלילי בתקשורת כמו ירידה במחירי המכירה החוזרת עלול להוביל לירידה בביצועים", כתבו האנליסטים.
בהתאם, גוברים הסימנים לירידה בהתלהבות סביב בובות הלבובו. כך, המחיר של בובות השדונים בשווקים המשניים בסין בירידה. בניסיון לבלום את המגמה בחברה מתכננים להשיק לפני חג המולד גרסה חדשה של הבובות, וכן מפתחים צעצועים אינטראקטיביים. עם זאת, הצעדים הללו לא מספיקים מבחינת האנליסטים של ג'יי.פי מורגן, שהורידו את דירוג המניה של פופ מארט לניטראלית.
הורדת הדירוג הזו מגיעה לאחר שרק לפני פחות מחודש דיווחה פופ מארט על זינוק של קרוב ל-400% ברווח הנקי הודות לבובות הלבובו. ההצלחה של הבובות, שהפכו לטרנד בטיקטוק ואומצו על ידי מפורסמים כמו ריהאנה ודיוויד בקהאם, עזרה להפוך את פופ מארט לאחת מחברות הצעצועים בעלות השווי הגבוה בעולם, והפכה את המייד וונג נינג למיליארדא ולאדם ה-12 העשיר בסין.































