סגור
שוק בייג'ינג סין 9.8.23 מדד המחירים אינפלציה

ירידה במדד המחירים השנתי בסין - לראשונה מזה יותר משנתיים

כלכלת הענק הסינית נכנסת לדפלציה - הסוחרים שנתקעו עם מלאים שצברו לאחר הקורונה נאלצו להוריד מחירים. מדד המחירים רשם ביולי ירידה של 0.3% בקצב שנתי, לאחר אינפלציה אפסית בחודש שקדם לו; פרופסור פראסד, מומחה לכלכלת סין מאוניברסיטת קורנל: "הממשלה חייבת לפעול במהירות לפני שהמצב יוצא משליטה"

כלכלת סין נכנסת לדפלציה, לאחר שבחודש שעבר נרשמה ירידה במדד המחירים לצרכן, לראשונה מאז תחילת 2021. לפי הנתונים שפרסמה היום לשכת הסטטיסטיקה המרכזית, מדד המחירים ירד ביולי בשיעור שנתי של 0.3%, זאת לאחר שנותר ללא שינוי חודש קודם לכן. במקביל, מדד המחירים ליצרן נפל ביולי ב-4.4%.
הכלכלה הסינית מתקרבת לדפלציה כבר כבר חודשים, זאת על רקע ההתאוששות המקרטעת בצריכה הפרטית מאז הסרת הגבלות הקורונה בתחילת השנה.
הפעם האחרונה שבה דיווחו בסין על אינפלציה שלילית הייתה כאמור לפני יותר משנתיים, אז המחירים היו נמוכים בשל ירידה בביקוש בעקבות הקורונה. הפעם, אחת הסיבות לדפלציה היא ההאטה במכירות מאז הסרת הגבלות הקורונה.
קמעונאים שהעלו את רמות המלאי בציפייה לזינוק בביקוש נתקעו בסופו של דבר עם סחורה עודפת ונאלצו להוריד מחירים. כמו כן, נרשמה ירידה במחירי המכוניות, בעקבות מלחמת המחירים שיזמה טסלה.
הנתונים קרוב לוודאי יגבירו את הלחץ המופעל על הממשלה להשיק תמריצים נוספים. הכלכלה הסינית מתמודדת גם עם האטה בסקטור הנדל"ן וחולשה במסחר, המשפיעים לשלילה על הצמיחה הכלכלית. הממשלה הציבה יעד צמיחה של 5% ל-2023, הנמוך ביותר מזה עשורים.
"הכלכלה הסינית נמצאת כעת בסכנה חמורה להישאר בדפלציה לאורך זמן, מה שיוביל לירידה בצמיחה ובאמון בסקטור הפרטי", אמר לפייננשל טיימס אסוור פראסד, מומחה לכלכלת סין מאוניברסיטת קורנל. "הממשלה חייבת לפעול במהירות ובנחישות לפני שהמצב יוצא משליטה".
הכלכלן דן וונג מהבנק הנג סנג בשנגחאי, אמר כי נתוני האינפלציה והמסחר "הם שיקוף של כוח רכישה נמוך יותר וירידה באמון הצרכנים".