סגור

המחסור בתחליפי חלב לתינוקות בארצות הברית: דנונה הגדילה פי שלושה את המשלוחים לארצות הברית

לפי רויטרס, בינואר-מאי השנה שלחה דנונה נוטרישיה כ-2.4 מיליון אריזות לצפון אמריקה; ברקע: המחסור שנוצר בין השאר בעקבות הריקול של אבוט

דנונה, יצרנית הפורמולה לתינוקות אופטימל, הגדילה את המשלוחים של הפורמולה מאירופה לארצות הברית, כך מדווחת סוכנות רויטרס לפי מידע של המכס האמריקאי וחברת ייעוץ השילוח אושן אודיט, שניתחה את נתוני המטען.

דנונה, היצרנית השנייה בגודלה בעולם של פורמולה לתינוקות, אך שחקנית קטנה יחסית בשוק האמריקאי, שלחה חלק גדול מהמוצרים שלה מבריטניה והולנד דרך הים, אחרי הריקול מ-17 בפברואר של חברת אבוט, שהיווה את הטריגר למחסור בארצות הברית.
בין ינואר למאי יחידת נוטרישיה של דנונה יותר משילשה את היצוא שלה דרך הים לצפון אמריקה, כשיותר מ-90% ממנו נשלחו לארצות הברית, כך אמר מנכ"ל אושן אודיט, סטיב פררה.
המחסור בתמ"ל בארצות הברית נמשך כבר חודשים. הוא החל בשל השיבושים בשרשראות האספקה שנגרמו בעקבות המגפה, אך המצב הוחמר בפברואר כשאבוט – אחת מהיצרניות המובילות בארצות הברית של תחליפי חלב לתינוקות - ביצעה ריקול לחלק מהמוצרים ונאלצה לסגור מפעל במישיגן, המייצר סימילאק ומותגים נוספים.
ב-FDA טענו כי הסיבה לריקול היא הגילוי במפעל של חיידק שעלול להיות קטלני לתינוקות. באבוט הכחישו שהתחליף מתוצרתה הוא שגרם לאשפוז ארבעה תינוקות. מאז הריקול גברו הדיווחים על מדפים ריקים בסופרמרקטים ברחבי ארצות הברית והסיפורים על הורים שנאלצים לנסוע במשך שעות לסניפים מרוחקים בתקווה למצוא את המוצר.

1 צפייה בגלריה
מחסור בתחליפי חלב תמ"ל בארה"ב
מחסור בתחליפי חלב תמ"ל בארה"ב
מחסור בתחליפי חלב בארה"ב
(צילום: CBS)
"אנו מבינים כמה חשוב למשפחות שיוכלו לרכוש את הפורמולות המיוחדות, וזו הסיבה שבראש סדר העדיפויות שלה נמצאות הגברת הייצור והאספקה של הפורמולות הרפואיות האלה", אמר דובר מטעם דנונה.
ב-10 במאי, שלושה ימים לפני שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הציג את תוכניתו לפתרון המשבר, הפליגה הספינה אינדיפנדנט קווסט מפילדלפיה כשעל סיפונה 42 אלף קופסאות של פורמולה של דנונה. היא נשלחה בדחיפות לג'פרסונוויל, אינדיאנה, שם הפורמולות הופצו לקמעונאים, אשר נאלצו במשך שבועות להגביל את כמות הפורמולה לתינוקות שאמהות יכלו לקנות. "אם זה נכנס לנמל ביום שני, אני כמעט בטוח שזה יגיע אליהן עד יום שלישי או רביעי, כיוון שהמוצר הזה כל כך מבוקש", אמר פררה. לדבריו, בינואר-מאי השנה שלחה דנונה נוטרישיה כ-2.4 מיליון אריזות פורמולה לצפון אמריקה - לעומת 770 אלף בתקופה המקבילה אשתקד.