סגור
אדם נוימן מייסד WeWork
אדם נוימן. "הם משקיעים ייחודיים ומומחים בהון סיכון" (צילום: Angus Mordant/Bloomberg)

ההשקעה הבודדת הגדולה ביותר של אנדריסן הורוביץ: מיזם הנדל"ן Flow של אדם נוימן

אדם נוימן השיק את מיזם הנדל"ן Flow שזכה להצבעת אמון מאנדריסן הורוביץ בסוף השבוע האחרון. "למדנו מהטעויות שלנו ואנחנו מוכנים לתכנן מסלול חדש", הכריז נוימן בריאיון ל־CNBC

השקעה בולטת של אנדריסן הורוביץ יצאה לדרך רשמית בסוף השבוע האחרון — המיזם החדש של אדם נוימן, חברת הנדל"ן Flow. "למדנו מהטעויות שלנו ואנחנו מוכנים לתכנן מסלול חדש", הכריז בריאיון ל־CNBC.
נוימן, מייסד חברת שיתוף המשרדים WeWork שממנה הודח ב־2019, חשף את החברה עוד באוגוסט 2022, אז גם פורסם כי אנדריסן הורוביץ השקיעה בה 350 מיליון דולר — ההשקעה הבודדת הגדולה ביותר של ענקית השקעות — שהעניקה לה הערכת שווי של מיליארד דולר. עם זאת, עד כה כמעט שלא נחשפו פרטים על החברה, מלבד ההכרזה כי היא עוסקת בנדל"ן למגורים. כעת היא עלתה שוב לכותרות לאחר שדווח כי השיקה שני מגדלי דירות בדרום פלורידה ואתר אינטרנט חדש. לפי נוימן, הבניינים, הממוקמים בפורט לודרדייל ובמיאמי, נמצאים כבר בתפוסה של 95% ו־96% בהתאמה.
"פלו היא הרבה דברים", אמר נוימן בריאיון שהעניק השבוע ל"ביזנס אינסיידר" בתשובה לשאלה לגבי פעילות החברה החדשה. "אנחנו חברה משולבת אנכית. אנחנו בונים את הטכנולוגיה שלנו, אנחנו בונים את פורטפוליו ניהול הנדל"ן שלנו. אנחנו הבעלים של הבניינים, ובצד הטכנולוגיה בנינו את האפליקציה ובנינו אתר". עוד ציין, כי מערכת התשלומים מוטמעת באפליקציה החדשה של החברה וכי פלו היא חברת הנדל"ן היחידה מסוגה שמפתחת את הטכנולוגיה שלה.
על אף הביקורת הקשה שספג סגנון הניהול שלו ב־WeWork, באנדריסן הורוביץ דווקא משבחים את נוימן. "אדם הוא מנהיג בעל חזון שחולל מהפכה בנדל"ן מסחרי", נמסר בהצהרה שפרסמה החברה בעת ההודעה על ההשקעה בפלו. "אנחנו אוהבים לראות מייסדים המשחזרים הצלחות עבר וצומחים מחדש תוך הפקת לקחים", הוסיפו. גם נוימן לא חוסך מחמאות משותפיו החדשים. "אני חושב שמארק אנדריסן ובן הורוביץ הם משקיעים ייחודיים, זאת בנוסף להיותם מומחים בהון סיכון", אמר בריאיון. "שניהם יזמים, ואנחנו יושבים יחד בחדרי הישיבות ומנהלים דיונים אמיתיים", ציין.