סגור

המיליארדר היפני המריא לחלל - והודיע שיפזר כסף בזמן שיקיף את כדור הארץ

יוסאקו מאזאווה המריא יחד עם הקוסמונאוט אלכסנדר מיזורקין לתחנת החלל הבינלאומית ל-12 יום, שנתיים לפני שהוא אמור להמריא בחללית SpaceX. מאזאווה ידוע בכך שהוא מחלק באופן קבוע כסף למשתמשי טוויטר כדי למשוך עוקבים. הוא כבר הודיע שלא יפסח על מנהג זה גם בחלל

המיליארדר היפני יוסאקו מאזאווה, המריא היום מקוסמודרום בייקונור שבקזחסטן, על סיפונה של החללית הרוסית סויוז MS-20, שלקחה אותו לתחנת החלל הבינלאומית למסע של 12 יום. זאת שנתיים לפני שימריא עם החללית של spaceX לחלל.


מאזאווה ידוע בכך שהוא מחלק באופן קבוע כסף למשתמשי טוויטר כדי למשוך עוקבים, והוא הודיע כבר כי הוא מתכנן לעשות את אותו הדבר גם בחלל, בזמן שיקיף את כדור הארץ. הוא השתמש בפלטפורמת המדיה כדי לגייס 8 תיירי חלל נוספים, ואפילו כדי למצוא שותפה לחיים שתטייל איתו לירח במסע שמתוכנן ל-2023.
טייקון האופנה בן ה-46, מייסד קמעונאית האופנה המקוונת Zozo, אמר במסיבת עיתונאים: "אני מרגיש כמו ילד שמחכה לטיול בית הספר".



מאזוואה הוא תייר החלל הראשון של יפן. הנסיעה שלו היא הקדמה למסע שמתכננת ספייס אקס לירח, עליו הודיעו ב-2018 מאזאווה ומייסד ספייס אקספלוריישן טכנולוגיות – אלון מאסק. מאזאווה הוא גם תייר החלל הראשון שיבקר בתחנת החלל הבינלאומית מזה יותר מעשור, והוא בילה מספר חודשים בציוצים על מסעו המתוכנן אל מחוץ לאטמוספירת כדור הארץ.
המיליארדר, שמחזיק בנטייה לשתף את חייו באופן מעט מוגזם בציוציו, עומד לפרט את תוצאות הניסויים שביקשו עוקביו בחלל ביומן בערוץ היוטיוב שלו, שלו יותר מ-770,000 עוקבים, כמו למשל לשחק כדור נוצה עם הקוסמונאוט הרוסי אלכסנדר מיזורקין.

1 צפייה בגלריה
יוסאקו מאזאווה Yusaku Maezawa מיליארדר יפני יטוס לחלל עם SpaceX
יוסאקו מאזאווה Yusaku Maezawa מיליארדר יפני יטוס לחלל עם SpaceX
יוסאקו מאזאווה, המיליארדר היפני שיטוס לחלל עם SpaceX
(צילום: בלומברג)

מאזאווה, שוויתר על לימודים גבוהים והיה חלק מלהקת רוק לפני שצבר את הונו, העלה גם תצלומים של האימונים שעבר במרכז החלל מחוץ למוסקבה. המסע על סיפון החללית הרוסית סויוז MS-20, אמור לעלות למאזאווה ולעוזרו, יוזו הירנו, יותר מ-88 מיליון דולר, כך על פי הערכות במדיה המקומית. יחד איתו יטוס לחלל גם הקוסמונאוט אלכסנדר מיזורקין.
הנסיעה של מאזאווה היא חלק מניסיון נרחב יותר לנצל את ההזדמנויות העסקיות של תחנת החלל הבינלאומית, בעוד נאס"א פועלת להחליפה בתחנה אורביטלית עד 2030.