סגור
השדרה החמישית ניו יורק מדרחוב חג המולד
השדרה החמישית בניו יורק תהפוך למדרחוב לקראת חג המולד (צילום: Reuters / Jeenah Moon)

לכבוד חג המולד: השדרה החמישית בניו יורק הופכת לראשונה למדרחוב

שדרת הקניות המפורסמת תיסגר בין הרחובות 48 ו-57 בתאריכים 4, 11 ו-18 בדצמבר, זאת כחלק ממאמצי ההתאוששות של ניו יורק ממגיפת הקורונה. במהלך אותם ימים, ייפתחו בה גם דוכני אוכל, ימוקמו אזורי ישיבה ויהיו הופעות חיות

השדרה החמישית בניו יורק תהפוך בשלושת ימי הראשון הראשונים של חודש דצמבר למדרחוב, זאת כחלק מחגיגות חג המולד. במסגרת התוכנית, הנקראת Fifth Avenue for All, תיסגר שדרת הקניות המפורסמת בין הרחובות 48 ו-57 בתאריכים 4, 11 ו-18 בדצמבר. פירוש הדבר כי לא תורשה כניסת מכוניות לאזור המדובר החל מהשעה 12 ועד שש בערב.
לפי איגוד השדרה החמישית שהכריז על תוכנית, המטרה היא לספק "חוויית קניות יחידה מסוגה למשפחות ומבקרים בכל הגילים". התוכנית היא חלק ממאמצי ההתאוששות של ניו יורק מהקורונה.
חלונות הראווה של החנויות המפורסמות בשדרה מסאקס ועד ברגדורף גודמן כבר קושטו בהתאם לאווירת החג, וברוקפלור סנטר הדליקו את האורות על עץ חג המולד המפואר.
בימי ראשון בהם תהפוך השדרה למדרחוב יפתחו בה גם דוכני אוכל, ימוקמו אזורי ישיבה ויהיו הופעות חיות. המארגנים מבטיחים גם מכירות ומבצעים מיוחדים.
מעל 10 מיליון אנשים מכל רחבי העולם מבקרים בשדרה החמישית במהלך תקופת החגים בארה"ב, כך לפי נתוני האיגוד. "יש קסם מיוחד שאפשר להרגיש רק בשדרה החמישית, ובכל שנה אנחנו מברכים מיליוני תושבי ניו יורק ותיירים שבאים לחוות זאת", מסר יו"ר האיגוד אד הוגאן. "אנחנו נרגשים לקבל את המבקרים שלנו השנה בצורה מהנה ומלהיבה כדי שיוכלו להעריך כל מה שיש לשדרה להציע, עם מקום נרחב לטייל ולהצטלם וליהנות מבידור חי, מסעדות איכותיות, מוסדות תרבות והרשתות הקמעונאיות הנבחרות שלנו שמציגות ללא ספק את חלונות הראווה החגיגיים ביותר בעולם".