סגור
חנות כלי נשק באילנוי ארה"ב
חנות כלי נשק באילנוי ארה"ב (EPA)

נלחמים בירי ההמוני הבא: חברות כרטיסי האשראי בארה"ב יסמנו רכישות בחנויות כלי נשק

ההחלטה מהווה ניצחון לתומכים בפיקוח נשק הדוק יותר שמאמינים שתסייע להתריע לגופי אכיפת החוק על רכישות חשודות של כלי נשק

חברות כרטיסי האשראי, ויזה, מאסטרקרד ואמריקן אקספרס הודיעו כי יחלו לסמן באופן נפרד רכישות בחנויות נשק בארה"ב. ההחלטה מהווה ניצחון לתומכים בפיקוח נשק הדוק יותר שמאמינים שתסייע להתריע לגופי אכיפת החוק על רכישות חשודות של כלי נשק.
לפי הדיווחים, ארגון התקינה הבינלאומי (ISO) פיתח קוד ייחודי לרכישות בחנויות נשק. עד כה, מכירות כלי נשק לא קיבלו קוד משל עצמן ונחשבו ל"סחורה כללית".
"בעקבות החלטת ארגון התקינה לבסס קטגוריה חדשה, ויזה תנקוט בצעדים אלה תוך שמירה על מסחר חוקי ברשת בהתאם לחוקים הוותיקים שלנו", נמסר בהצהרה מוויזה.
בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי החלטת ארגון התקינה הושפעה מלחץ שהפעילו עליה התומכים בפיקוח על כלי נשק, ביניהם קרנות פנסיה גדולות והסנטורית האמריקאית אליזבת וורן, שדחקה בחברות האשראי לבצע את השינוי. "מבצעים של ירי המוני מימנו את הטבח הקטלני שלהם באמצעות כרטיסי אשראי, והמנכ"לים של הבנקים חייבים לנקוט בפעולה כדי להגן על חיי אדם", אמרה וורן.
"כשקונים כרטיס טיסה או משלמים על המצרכים בסופר, לחברת כרטיס האשראי יש קוד מיוחד עבור הקמעונאים האלה. זה היגיון בריא שתהיה לנו את אותה המדיניות שתחול על חנויות נשק ותחמושת", הוסיף ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס.