סגור

ניו זילנד האריכה את הסגר: הקורונה הגיעה לעיר הבירה

ראשת הממשלה הודיעה ביום שלישי על הטלת סגר - לאחר שנמצא חולה קורונה באוקלנד; היום האריכה את הסגר, לאחר שאותרו 11 נדבקים נוספים, שלושה מהם בוולינגטון


ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן האריכה את הסגר שהוטל במדינה לאחר שמספר הנדבקים בקורונה עלה - והנגיף התפשט מאוקלנד, העיר הגדולה במדינה, לבירה וולינגטון.

ארדרן הודיעה ביום שלישי על הטלת סגר בזק של שלושה ימים על כל המדינה, וסגר של שבעה ימים באוקלנד, לאחר ששם דווח על הנדבק הראשון בקורונה מאז פברואר. היום (ו') האריכה ארדרן את הסגר עד ל-24 באוגוסט, בטענה שההתפרצות התפשטה לערים נוספות. "אנחנו פשוט לא יודעים את ההיקף המלא של התפרצות זן הדלתא", אמרה במסיבת עיתונאים.
רשויות הבריאות במדינה דיווחו על 11 מקרים חדשים ביום שישי, שלושה מתוכם בוולינגטון. לפי הצהרה שפרסם משרד הבריאות, שלושת המאומתים מוולינגטון ביקרו לאחרונה באוקלנד ובילו במקומות שבהם היו נדבקים אחרים. "אנחנו רוצים שכל המדינה תהיה ברמת ההתראה הגבוהה ביותר", הוסיפה ארדרן.


1 צפייה בגלריה
ג'סינדה ארדרן ראש ממשלת ניו זילנד סגר קורונה
ג'סינדה ארדרן ראש ממשלת ניו זילנד סגר קורונה
ג'סינדה ארדרן
(צילום: AP)

במקביל, ראש מערך הבריאות בניו זילנד, ד"ר אשלי בלומפילד הזהיר כי קרוב לוודאי שהסגר באוקלנד יוארך גם כן.
ממשלתה של ארדרן אמנם זכתה בתחילה לשבחים על אופן התמודדותה עם המגפה, אך כעת גוברת הביקורת הציבורית על העיכוב במתן חיסונים. רק 19% מאוכלוסיית המדינה המונה 5.1 מיליון אנשים חוסנו לגמרי – השיעור הנמוך ביותר בקרב המדינות החברות ב-OECD.